اندونزی ادامه اشغالگری رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

اندونزی ادامه اشغالگری رژیم صهیونیستی را محکوم کرد
چهارشنبه 7 فروردين 1398 - 01:01

معاون وزیر خارجه اندونزی ادامه اشغالگری و شهرک سازی های رژیم صهیونیستی را مغایر قوانین بین المللی دانست و گفت: اندونزی به شدت با چنین اقداماتی مخالف است و آن را محکوم می کند.

العالم-آسیا

عبدالرحمان محمد فچیر روز سه شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع فلسطین و خاورمیانه برگزار شد، افزود: بر اساس گزارش نماینده دبیرکل این سازمان، قطعنامه 2334 اجرا نشده است و ظاهرا نیروی اشغالگر قصدی برای اجرای آن ندارد.

وی با ابراز نگرانی از تمایل نیروی اشغالگر برای ضمیمه کردن سرزمین های فلسطین در قلمرو خود، ادامه داد: ادامه ساخت سکونتگاه های غیرقانونی، خاتمه دادن به حضور موقت بین المللی در الخلیل، عدم پرداخت درآمد فلسطین، حوادث حرم شریف و همچنین خشونت توسط مقامات، نیروهای امنیتی و شهرک نشینیان نمونه هایی از نقض قوانین توسط اشغالگران است.

معاون وزیر خارجه اندونزی تصریح کرد: همه این اقدامات برخلاف تلاش هایی است که سازمان ملل متحد از سال 1947 تا کنون داشته است. اندونزی به شدت با چنین اقداماتی مخالف است و آن را محکوم می کند.

فچیر با تاکید بر اینکه باید باید تلاش های خود را برای بهبود شرایط بشردوستانه و اقتصادی مردم فلسطین افزایش دهیم، اضافه کرد: با توجه به کاهش تعهدات برخی از اعضای سازمان ملل در زمینه چند جانبه گرایی و کمک های بشردوستانه، این موضوع حتی بیشتر مطرح است.

وی همچنین از عدم پرداخت 139 میلیون دلار درآمد مالیاتی فلسطینی ها از سوی رژیم صهیونیستی به عنوان قدرت اشغالگر عمیقا ابراز نگرانی کرد و گفت: این قانون مصادره غیرقانونی اموال دیگران به شمار می رود و نقض قرارداد اقتصادی پاریس است که اسرائیل با مقامات فلسطینی امضا کرد.

معاون وزیر خارجه اندونزی تصریح کرد: این اقدام، ناعادلانه، غیرمنصفانه، ناپذیرفتنی و قطعا غیرقانونی است.

فچیر با تاکید براینکه هر برنامه صلح آمیز آینده باید بر اساس احترام به قطعنامه های مربوط به سازمان ملل متحد دنبال شود، گفت: راه حل دو دولت، تنها راهی واقع بینانه برای دستیابی به صلح عادلانه، پایدار و جامع بین دو طرف است.

وی خاطرنشان کرد: اندونزی همچنان به تشویق فلسطین برای دستیابی به وحدت ملی ادامه می دهد. ما از تلاش های مصر و روسیه برای حمایت از طرح های گفت وگوی ملی قدردانی می کنیم.

معاون وزیر خارجه اندونزی به تصمیم اشغالگران صهیونیست در انسداد تمام ورودی ها به مسجد الاقصی و شهر قدیم قدس اشاره کرد و افزود: این اقدام، خطرناک است و احتمالا برای افزایش التهاب و تنش طراحی شده است.

فچیر خاطرنشان کرد: این اقدامات می تواند به بی ثباتی بیشتری منجر شود که پیش از این پیچیده و شکننده بوده است و خشونت جدیدی را راه اندازی کند. بی ثباتی در فلسطین به ویژه در قدس موجب خروش در این منطقه و فراتر از آن خواهد شد.

دونالد ترامپ در ماه مه سال 2018 به صورت کاملا غیر قانونی و یکجانبه، قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی دانست و سفارت خود را به این شهر منتقل کرد.

معاون وزیر خارجه آمریکا همچنین در واکنش به تصمیم آمریکا در به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های جولان اشغالی گفت: بار دیگر موضع اصولی اندونزی را در شناسایی بلندی های جولان به عنوان بخش جدایی ناپذیر سوریه که از سال 1967 به اشغال اسرائیل درآمده است، تایید می کنم.

رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه در اقدامی برخلاف مقررات متعدد بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد، حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های اشغالی جولان را به رسمیت شناخت.

پربیننده ترین خبرها