دادستان کل آمریکا: گزارش بازرس مالر را در هفته‌های آتی منتشر می‌کنیم

دادستان کل آمریکا: گزارش بازرس مالر را در هفته‌های آتی منتشر می‌کنیم
چهارشنبه 7 فروردين 1398 - 07:55

ویلیام بار -- دادستان کل آمریکا -- می‌گوید قصد دارد در هفته‌های پیش‌رو، نسخه‌ای همگانی از گزارش رابرت مالر، بازرس ویژه پرونده روسیه، را منتشر کند.

العالم- آمریکا

به گزارش العالم به نقل آسوشیتدپرس، ویلیام بار -- دادستان کل آمریکا -- می‌گوید قصد دارد در هفته‌های پیش‌رو، نسخه‌ای همگانی از گزارش رابرت مالر، بازرس ویژه پرونده روسیه، را منتشر کند. بازرس مالر در پایان تحقیقات خود نتیجه گرفت میان ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶، و روسیه تبانی صورت نگرفته‌است.
ویلیام بار چهارم فروردین ماه خلاصه‌ای چهار صفحه‌ای از گزارش رابرت مالر را در اختیار کنگره قرار داده بود.
بار در عین حال گفت برای این‌که تصمیم بگیرد چه میزان از گزارش را می‌توان در اختیار همگان گذاشت، به زمان بیشتری نیاز دارد.
یک مقام وزارت دادگستری آمریکا که نامی از او برده نشده، شـشم فروردین ماه به خبرنگاران گفت دادستان کل قصد انتشار گزارش را «طی چند هفته» دارد، «نه چند ماه.»
اما قانون‌گذاران حزب دمکرات از ویلیام بار خواسته‌اند تا روز دوم آوریل، تمامی گزارش را در اختیار کنگره بگذارد. این بدان معناست که دادستان کل یک هفته فرصت دارد تا مرور خود بر گزارش را به پایان برساند.
بخشی از گزارش محرمانه رابرت مالر، مسائلی را در بر می‌گیرد که در جریان نشست‌های محرمانه هیئت عالی منصفه فاش شدند. قوانین فدرال آمریکا به‌طور عمومی به دولت اجازه انتشار چنین اطلاعاتی را نمی‌دهد.
گزارش تحقیقات مالر همچنین دربرگیرنده اطلاعاتی درباره تحقیقات جنایی جاری‌ست، که از سوی بازرس ویژه به مقام‌های قضائی دیگر ارجاع داده شده‌است.
بنا بر خلاصه‌ای که ویلیام بار منتشر کرده بود، تحقیقات ۲۲ ماهه رابرت مالر، دونالد ترامپ و همکاران او را از تبانی با دولت روسیه در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا مبرا می‌کند.
ویلیام بار گفته است گزارش بازرس ویژه قطعیت کم‌تری در پاسخ دادن به این پرسش دارد، که آیا ترامپ تلاش کرده جلوی تحقیقات مالر را بگیرد یا نه. گزارش در عین حال به این نتیجه نرسیده که دونالد ترامپ مرتکب جرم شده؛ اما «او را تبرئه هم نکرده‌است.»
در پی انتشار خلاصه گزارش رابرت مالر، دونالد ترامپ و شماری از مشاوران ارشد او از گروهی از مخالفان سیاسی، بدون این‌که نامی از آن‌ها ببرند، شدیدا انتقاد کرده‌اند که چرا اساسا انجام این تحقیقات را در دستور کار قرار دادند.

پربیننده ترین خبرها