اظهارات وقیحانه مقام اماراتی برای رابطه با تل آویو

اظهارات وقیحانه مقام اماراتی برای رابطه با تل آویو
پنج‌شنبه 8 فروردين 1398 - 19:06

وزیر مشاور در امور خارجی امارات متحده عربی که کشورش با پشت پا زدن به آرمان فلسطین و نادیده گرفتن جنایات رژیم صهیونیستی درصدد برقراری روابط با این رژیم است، در اظهارات وقیحانه ای ادعا کرد که نداشتن رابطه با اسرائیل کاملا اشتباه است.

العالم - آسیا

به گزارش خبرگزاری رویترز، انور قرقاش گفت: روابط میان کشورهای عربی و اسرائیل نیازمند یک تحول برای پیشبرد صلح با فلسطینی هاست.

وی افزود: تصمیم بسیاری از کشورهای های عربی برای عدم گفت وگو با اسرائیل، تلاش های مربوط به دستیابی به یک راه حل در دهه های گذشته را پیچیده تر کرد.

مقام اماراتی گفت: از سال ها پیش یک تصمیم عربی برای خودداری از رابطه با اسرائیل گرفته شد، اما نگاهی به گذشته نشان می دهد که این تصمیم کاملا اشتباه بوده است.

برخی کشورهای عربی از جمله امارات، در حالی در رقابت برای علنی کردن و عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی هستند که این رژیم اخیرا بر دامنه جنایات خود و کشتار فلسطینی ها افزوده است.

به عقیده کارشناسان، کشورهای حاشیه خلیج فارس با بی توجهی به مسئله فلسطین به عنوان مهمترین مسئله مرکزی جهان اسلام، نگرانی از برقراری روابط دوستانه با دشمن صهیونیستی ندارند آن هم در شرایطی که «نفتالی بنت» وزیر آموزش و پرورش رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کرد که تنها با تشدید کشتار و استفاده بیشتر از زور در نوار غزه، آرامش به این باریکه برمی گردد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها