تونس: مساله فلسطین در اولویت اقدام های مشترک عربی است

تونس: مساله فلسطین در اولویت اقدام های مشترک عربی است
جمعه 9 فروردين 1398 - 23:10

وزیر خارجه تونس گفت: مساله فلسطین همچنان در راس اولویت اقدام های مشترک عربی برای حمایت از مردم فلسطین در نزاع برای بازپس گیری سرزمین و حقوق مشروعش قرار دارد.

العالم ـ تونس

به گزارش پایگاه خبری تونس الان، خمیس الجهیناوی در افتتاحیه نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب که پیش از نشست سران این اتحادیه، امروز (جمعه) برگزار شد، درباره تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای الحاق جولان اشغالی به رژیم صهیونیستی افزود: تونس این تصمیم واشنگتن را رد کرده و در تلاش برای مهار عواقب احتمالی این تصمیم در محافل بین المللی است.
وی افزود: وضعیت سوریه به خصوص پس از خسارت های بشری و ویرانی ها در این کشور و آواره شدن مردم آن و قربانی شدن هزاران نفر از آنها نیازمند ایجاد راه حل سیاسی فوری در راستای حفظ وحدت این کشور برای عبور از شرایط کنونی است.
الجهیناوی درباره بحران یمن نیز گفت: توقف درگیری ها و بازگشت امنیت و ثبات و پیشبرد راه حل سیاسی بهترین راه حل بحران در یمن است.
وی درخصوص ناآرامی ها در لیبی بر اهمیت راه حل سیاسی فراگیر تاکید و افزود که تونس در کنار مصر و الجزایر از تلاش ها برای حل بحران لیبی در چارچوب مذاکرات لیبی - لیبی با نظارت سازمان ملل و پشتیبانی از تلاش های غسان سلامه فرستاده آن حمایت می کند.
به گزارش ایرنا، سی امین نشست سران اتحادیه عرب قرار است 31 مارس (11فروردین ماه) در تونس برگزار شود.
برگزاری این نشست درحالی است که دونالد ترامپ پس از قدس، این بار در اقدام یک جانبه ای دیگر و ناقض قوانین بین المللی جولان اشغالی سوریه را برای رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت.

پربیننده ترین خبرها