غیبت 4 تن از سران عرب در اجلاس تونس

غیبت 4 تن از سران عرب در اجلاس تونس
شنبه 10 فروردين 1398 - 13:28

برخی منابع آگاه گزارش دادند که رئیس‌جمهور مصر و شاه مغرب در سی‌اُمین دور اجلاس سران عرب که قرار است فردا در تونس برگزار شود، شرکت نمی‌کنند.

العالم - تونس

برخی منابع آگاه گفتند که «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر روز جمعه (دیروز) اعلام کرده که در اجلاس سران در تونس شرکت نمی‌کند و از این بابت عذرخواهی کرده است.

وبگاه «العربی‌الجدید» با اعلام این خبر افزود که دعوت «الباجی قاید السبسی» از همتای مصری خود برای شرکت در اجلاس تونس با مخالفت سازمان‌های جامعه مدنی و مخالفت بی‌سابقه رهبران احزاب مختلف مواجه شد چرا که آنها السیسی را مسئول کامل شکنجه و سرکوب ملت مصر می‌دانند.

«عماد الدایمی» نماینده پارلمان و از رهبران حزب «حراک تونس الإراده» به رهبری «المنصف المرزوقی» رئیس‌جمهور سابق تونس با استقبال از عدم مشارکت السیسی در اجلاس تونس، آن را یک «خبر خوش» توصیف کرد و در صفحه توئیتر خود نوشت: «السیسی جنایتکار و قاتل ملت خود، پا به خاک تونس نخواهد گذاشت».

ریاست‌جمهوری مصر دلیل عدم مشارکت السیسی در این اجلاس را علل امنیتی عنوان کرده است.

برخی منابع نیز گزارش دادند که «محمد ششم» شاه مغرب نیز در این اجلاس شرکت نمی‌کند و علاوه بر آن سلطان قابوس و «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس‌جمهور الجزائر نیز به دلیل بیماری و کسالت در این اجلاس حضور نخواهند داشت.

فارس

پربیننده ترین خبرها