شورای عالی انتخابات ترکیه نتایج اولیه آرای استانبول را اعلام کرد/ رقابت تنگاتنگ حزب اردوغان با حزب مخالف جمهوری‌خواه خلق

شورای عالی انتخابات ترکیه نتایج اولیه آرای استانبول را اعلام کرد/ رقابت تنگاتنگ حزب اردوغان با حزب مخالف جمهوری‌خواه خلق
دوشنبه 12 فروردين 1398 - 15:41

رئیس شورای عالی انتخابات ترکیه درباره نتایج آرای حوزه استانبول گفت که تاکنون اکرم امام‌اوغلو 4 میلیون و 159 هزار و 650 و بنعلی ییلدیریم 4 میلیون و 131 هزار و 761 رای کسب کرده اند.

العالم ـ ترکیه

به گزارش خبرگزاری آناتولی، شورای عالی انتخابات ترکیه اعلام کرد که "در حال حاضر آرای اکرم امام‌اوغلو 4 میلیون و 159 هزار و 650 و بنعلی ییلدیریم 4 میلیون و 131 هزار و 761 است. اعتراض به نتایج آرای انتخابات ادامه دارد".

در این بین حزب جمهوری‌خواه خلق درحالی گفته اکرم امام‌اوغلو، نامزد این حزب برای شهرداری استانبول با ۲۸ هزار رای بیشتر پیروز شده ‌که رئیس شورای عالی انتخابات ترکیه اعلام کرده تاکنون 31 هزار و 102 صندوق اخذ رای وارد سیستم شده و داده‌های 84 صندوق دیگر به علت اعتراض، هنوز وارد نشده است.

رئیس شورای عالی انتخابات ترکیه خاطرنشان کرده، تاکنون نتایج صندوق آرا، جدول شمارش و نتایج تفکیکی بیش از 80 درصد آرا را در اختیار احزاب گذاشته ایم.

در همین حال به رغم اعلام اردوغان مبنی بر پیروزی حزب تحت رهبری وی در انتخابات شوراهای این کشور، برخی رسانه می گویند که حزب حاکم ترکیه در رقابتی نزدیک با حزب جمهوری‌خواه خلق، مهمترین حزب مخالف دولت در برخی از شهرهای مهم از جمله آنکارا پایتخت و ازمیر شکست خورده است.

پربیننده ترین خبرها