سخنگوی ارتش یمن:

ائتلاف سعودی برای حمله جدید به الحدیده یمن آماده می‌شود

ائتلاف سعودی برای حمله جدید به الحدیده یمن آماده می‌شود
شنبه 17 فروردين 1398 - 16:03

سخنگوی نیروهای مسلح یمن ضمن تأکید بر پایبندی به توافق استکهلم، اعلام کرد،‌ طرف مقابل برای حمله جدید به «الحدیده» در غرب یمن آماده می‌شود.

العالم - یمن

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در گفت‌وگویی با شبکه «المیادین»، هدف قرار دادن مقر نشست کمیته هماهنگی ناظر بر توافق آتش‌بس در «الحدیده» را تکذیب کرد.

هفته گذشته منابع وابسته به «ائتلاف عربی» علیه یمن به رهبری عربستان سعودی مدعی شدند، ارتش یمن (وابسته به دولت در صنعاء) زمانیکه «مایکل لولیسگارد» رئیس هیأت ناظر بر توافق استکهلم در مسیر دیدار با هیأت وابسته به دولت مستعفی یمن در الحدیده بوده، گرفته تا این دیدار برگزار نشود.

وی افزود، ائتلاف سعودی نیروهای خود را تجمیع کرده و برای به راه انداختن حمله نظامی جدید علیه الحدیده آماده می‌شود تا توافق موجود درباره این شهر را به شکست بکشاند.

یحیی سریع در ادامه گفت: «ما به صورت کامل متعهد به توافق سوئد هستیم. ما همچنان منتظر درخواست سازمان ملل برای اجرای مرحله اول "استقرار مجدد" در شهر الحدیده هستیم».

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اواخر اسفندماه (1397) در یک نشست خبری گفت «ائتلاف متجاوز سعودی از ابتدای اجرای توافق الحدیده (۲۷ آذرماه 1397) ۱۰۱۹ بار آن را نقض کرده‌ است».

یحیی سریع درباره جزئیات مربوط به تازه‌ترین آمار نقض توافق الحدیده افزود: «نقض این توافق با شلیک ۲۹ موشک و ۴۳۲ خمپاره، ۳۴۴ عملیات تیراندازی، ۱۲۸ عملیات تحرک مزدوران و ۸۳ پرواز جنگنده‌های ائتلاف سعودی-اماراتی صورت گرفته است».

شهر استکهلم سوئد در تاریخ 15 آذر 1397 (شش دسامبر ۲۰۱۸) به مدت یک هفته میزبان چهارمین دور مذاکرات صلح یمن با حضور طرف‌های یمنی به ریاست «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن بود و در تاریخ 13 دسامبر (22 آذرماه) با توافق آتش‌بس در الحدیده، به کار خود پایان داد.

فارس

پربیننده ترین خبرها