وزیر نفت یمن:

ائتلاف سعودی 8 کشتی نفتی یمن را توقیف کرده است

ائتلاف سعودی 8 کشتی نفتی یمن را توقیف کرده است
شنبه 17 فروردين 1398 - 18:41

وزیر نفت و معادن دولت نجات ملی یمن از توقیف هشت کشتی نفتی توسط ائتلاف متجاوز، علیرغم داشتن مجوز سازمان ملل خبر داد.

العالم - یمن

«احمد دارس» وزیر نفت و معادن دولت نجات ملی یمن اعلام کرد، ائتلاف سعودی هشت کشتی نفتی یمنی را در «جیبوتی» توقیف کرده است.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، وی افزود، این اقدام در حالی انجام می‌شود که کشتی‌های نفتی مذکور تفتیش شده و سازمان ملل مجوز آن را صادر کرده است.

دارس تأکید کرد؛ «توقیف مشتقات نفتی و ممانعت از رسیدن آنها به شکل طبیعی» در راستای افزایش فشار بر شهروندان یمنی صورت می‌گیرد و ادامه تحمیل قید و بندها بر واردات سوخت منجر فلج شدن بیمارستان‌ها خواهد شد.

احمد دارس در ادامه تصریح کرد، سازمان ملل به نقش خود در این زمینه عمل نمی کند و چشم خود را به روی رنج ملت یمن بسته است.

حملات ائتلاف سعودی به یمن به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، از ششم مارس ۲۰۱۵(ششم فرودین ماه سال ۱۳۹۴) آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

«یوسف الحاضری» سخنگوی وزارت بهداشت یمن در پایان سال چهارم و در آستانه سال پنجم جنگ «ائتلاف سعودی-آمریکایی»، تازه‌ترین آمار مربوط به کشته‌ها و مجروحان و خسارت مالی و جانی مستقیم و غیرمستقیم جنگ ائتلاف متجاوز را گزارش داد.سخنگوی وزارت بهداشت یمن میزان خسارت وارد شده به بخش بهداشتی این کشور را بیش از ده میلیارد دلار اعلام کرد.

یوسف الحاضری گفت، طی چهار سال اخیر، «در مجموع ۳۷ هزار و ۸۲۲ غیرنظامی یمنی قربانی بمباران و حملات ائتلاف سعودی شده که از میان، ۱۲ هزار نفر کشته و ۲۵ هزار و ۷۴۱ نفر زخمی شدند».

وی تاکید کرد که «۲۳۰ هزار بیمار بر اساس آمار رسمی نیاز شدید به درمان در خارج از کشور دارند، اما ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی همچنان مانع بازگشایی فرودگاه بین‌المللی صنعاء می‌شود».

فارس

پربیننده ترین خبرها