واکنش سفیر ایران در لندن به کشتار دختران دانش آموز یمنی/ صادرکنندگان سلاح حمایت تسلیحاتی از ائتلاف سعودی را متوقف کنند

واکنش سفیر ایران در لندن به کشتار دختران دانش آموز یمنی/ صادرکنندگان سلاح حمایت تسلیحاتی از ائتلاف سعودی را متوقف کنند
دوشنبه 19 فروردين 1398 - 17:43

سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلیس با اشاره به جنایت جدید ائتلاف عربی به رهبری عربستان در یمن خاطرنشان کرد، کشورهای صادر کننده سلاح و خدمات نظامی، باید ائتلاف نظامی عربستان را تحریم کنند تا این کشتار سریعا متوقف شود.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

حمید بعیدی نژاد روز دوشنبه با انتشار پیامی در حساب توییتری خود یادآور شد که در بمباران اخیر در یمن، 11 دختر دانش آموز کشته و 54 نفر در صنعا مجروح شدند.
پیش از این، «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه نیز جنایت جدید ائتلاف عربستان را به شدت محکوم و با بازماندگان قربانیان این اقدام غیرانسانی ابراز همدردی کرد.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ضمن ابراز تأسف عمیق از ادامه سکوت و بی تفاوتی جامعه بین المللی در قبال جنایات متجاوزان افزود: کشورهایی که با حمایت تسلیحاتی از نیروهای متجاوز به یمن، موجب بروز فاجعه انسانی در این کشور شده اند، در این جنایات شریک اند و باید پاسخگوی حمایت های خود باشند.
قاسمی از سازمان ملل متحد و کشورهای موثر در بحران یمن خواست تا تلاش های خود را برای توقف فوری حملات متجاوزین افزایش دهند و تدابیر و اقدامات لازم را برای حفاظت از غیرنظامیان بویژه زنان و کودکان بکار گیرند.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت یمن در حمله روز گذشته (یکشنبه) ائتلاف سعودی به منطقه سعوان در صنعا پنج دانش‌ آموز شهید و 32 نفر دیگر زخمی شدند.
عربستان از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن رئیس‌ جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف خود جامه عمل بپوشاند.

پربیننده ترین خبرها