تداوم تظاهرات در الجزائر؛ معترضان خواستار کناره‌گیری رئیس جمهور موقت شدند

تداوم تظاهرات در الجزائر؛ معترضان خواستار کناره‌گیری رئیس جمهور موقت شدند
سه شنبه 20 فروردين 1398 - 17:40

همزمان با تعیین «عبدالقادر بن صالح» به عنوان رئیس‌جمهور موقت الجزائر، مردم این کشور دست به تظاهرات زدند.

العالم - الجزائر

در پی تعیین «عبدالقادر بن صالح» رئیس مجلس الأمة (مجلس نمایندگان) الجزائر به عنوان رئیس‌جمهور موقت الجزائر، مردم این کشور باز هم تظاهرات کردند.

بنا بر گزارش شبکه اسکای‌نیوز، معترضان الجزائری با سر دادن شعارهایی خواستار کناره‌گیری عناصر دوره بوتفلیقه از دولت در دوره انتقالی شدند.

پارلمان الجزائر اعم از دو بخش شورای عالی قانونگذاری و مجلس الأمة (مجلس نمایندگان) امروز سه‌شنبه در جلسه‌ای، بن صالح را به موجب ماده ۱۰۲ قانون اساسی به عنوان رئیس‌جمهور موقت به مدت ۹۰ روز انتخاب کرد.

جلسه پارلمان البته تنها با مشارکت احزاب موافق دولت که اکثریت پارلمان را تشکیل می‌دهند، برگزار شد و احزاب معارض اعم از حزب العمال، حزب «القوی الاشتراکیة» و حزب «التجمع من أجب الثقافة و الدیمقراطیة» این جلسه را تحریم کردند.

با وجود تحریم این جلسه توسط احزاب معارض، اما نمایندگان حاضر موافقت خود با تعیین بن صالح به عنوان رئیس‌جمهور موقت را اعلام کردند و به دنبال آن مردم الجزائر با برگزاری تظاهراتی، به تعیین بن صالح اعتراض کردند.

در حالی که ارتش الجزائر و طبقه حاکم در این کشور بر اجرای مفاد قانون اساسی در شرایط کنونی تأکید دارند اما اکثریت مردم الجزائر و معارضان خواهان برکناری عناصر بوتفلیقه از دولت هستند.

مردم الجزائر از دهم فوریه (۲۱ بهمن) در اعتراض به اعلام نامزدی بوتفلیقه برای پنجمین دور ریاست جمهوری دست به تظاهرات گسترده‌ای علیه او زدند و با توجه به شرایط بد جسمانی او، خواستار کناره‌گیری او از قدرت شدند.

تداوم این اعتراض‌ها و گسترش دامنه آن به شهرهای دیگر الجزائر و ورود ارتش به این ماجرا و اعلام حمایت از خواسته‌های آن‌ها، بوتفلیقه ۸۲ ساله را مجبور به استعفا کرد.

پربیننده ترین خبرها