تازه ترین تحولات سودان | حمایت انگلیس از شورای نظامی انتقالی سودان/ عمر البشیر طی چند روز آینده محاکمه می‌شود

تازه ترین تحولات سودان | حمایت انگلیس از شورای نظامی انتقالی سودان/ عمر البشیر طی چند روز آینده محاکمه می‌شود
دوشنبه 26 فروردين 1398 - 16:57

سفیر انگلیس در خارطوم امروز با معاون رئیس شورای نظامی انتقالی سودان دیدار و رایزنی کرد.

العالم - آفریقا

«عرفان صدیق» سفیر انگلیس در خارطوم امروز دوشنبه با «محمد حمدان دقلو» معاون رئیس شورای نظامی سودان در کاخ ریاست‌جمهوری دیدار کرد.

خبرگزاری سودان (سونا) گزارش کرد که دقلو در این دیدار، سفیر انگلیس را در جریان اوضاع و تحولات کشور و شرایطی که منجر به تشکیل شورای نظامی انتقالی شد، قرار داد.

سفیر انگلیس نیز بر حمایت کشورش از شورای نظامی انتقالی تا زمان برقراری امنیت و تحقق ثبات در سودان تأکید کرد.

وی گفت که انگلیس از هر گونه پیشرفت و توسعه سودان در زمینه‌های مختلف استقبال می‌کند.

روز یکشنبه(دیروز) نیز دفتر اطلاع‌رسانی کاخ ریاست‌جمهوری سودان در بیانیه‌ای اعلام کرد که «استفان کاستیس» کاردار سفارت آمریکا در خارطوم با «محمد حمدان دقلو» معاون رئیس شورای نظامی انتقالی سودان دیدار کرد.

سی‌ان‌ان: عمر البشیر طی چند روز آینده محاکمه می‌شود

«نایما الباگیر» خبرنگار ارشد شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» خبر داد، روند محاکمه «عمر البشیر» رئیس‌جمهور برکنار شده سودان به همراه دیگر عناصر ارشد دوره او در روزهای آینده رسما آغاز خواهد شد.

این رسانه به نقل از «منابع مطلع» گزارش داد، اتهام رئیس‌جمهور برکنار شده و دیگر عناصر دوره البشیر، فساد و دست داشتن در کشتن معترضان سودانی است و آنها به این اتهام محاکمه خواهند شد.

این خبر در حالی منتشر شده که ظهر امروز دوشنبه، سخنگوی شورای نظامی سودان اعلام کرد که عناصر دوره البشیر که در قضایای فساد دست داشته‌اند، محاکمه می‌شوند

پربیننده ترین خبرها