هادی العامری: نیروهای مردمی و ارتش می توانند امنیت عراق را تضمین کنند/ مستشاران ایرانی و حزب‌الله در همه عملیات های ما علیه تروریسم حضور داشتند

هادی العامری: نیروهای مردمی و ارتش می توانند امنیت عراق را تضمین کنند/ مستشاران ایرانی و حزب‌الله در همه عملیات های ما علیه تروریسم حضور داشتند
چهارشنبه 4 ارديبهشت 1398 - 18:49

رئیس جریان فتح عراق گفت: مستشاران ایرانی و مستشاران حزب الله لبنان، در همه عملیات نظامی با ما همکاری و مشارکت کردند.

العالم - عراق

هادی العامری رئیس ائتلاف «الفتح» در مراسم تجلیل از خانواده های شهدای ایرانی جنگ با گروه تروریستی داعش، گفت: نیروهای الحشدالشعبی و نیروهای پیشمرگه و نیروهای امنیتی عراق می توانند با تروریسم مبازره کنند و امنیت را برقرار کنند.

وی خاطرنشان کرد: پس از اینکه داعش به منطقه کردستان عراق حمله کرد، در آن زمان، دیگران برای مقابله با داعش و تشکیل ائتلاف های نظامی وارد عمل شدند.

رئیس ائتلاف «الفتح» تصریح کرد: پس از گشایش راه بین بغداد و سامرا و شکسته شدن محاصره آمرلی و جرف الصخر، آمریکا برای تشکیل ائتلاف بین المللی اقدام کرد.

عامری در این مراسم با یادآوری جان فشانی های مستشاران ایرانی در جنگ عراق علیه تروریسم گفت: ایرانی ها با تکیه به اصول ایمانی و اعتقادی، از عراق دفاع کردند، مستشاران ایرانی و مستشاران حزب الله لبنان، در همه عملیات نظامی با ما همکاری و مشارکت کردند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران، انبارهای اسلحه را به روی عراقی ها برای مقابله با داعش باز کرد.

رئیس جریان فتح با اشاره به فتوای مرجعیت دینی برای مبارزه همگانی با تروریسم آن را امیدی تازه در کالبد جریان مبارزه با داعش در عراق دانست.

العامری خاطرنشان کرد: با حضور بیگانگان درخاک عراق به ویژه با ایجاد پایگاه های هوایی و یا استقرار نیروهای زمینی خارجی در خاک این کشور مخالفیم

پربیننده ترین خبرها