عراق و بحرین سفیران یکدیگر را احضار کردند

عراق و بحرین سفیران یکدیگر را احضار کردند
يکشنبه 8 ارديبهشت 1398 - 02:32

وزیر امور خارجه عراق دستور احضار کاردار آمریکا و سفیر بحرین در بغداد را صادر کرد. بحرین نیز برای اعتراض به سخنان «مقتدی الصدر»، رهبر جریان صدر عراق، کاردار عراق در منامه را احضار کرده است.

العالم - عراق

'احمد الصحاف' سخنگوی وزارت امور خارجه عراق شنبه شب به خبرگزاری سومریه نیوز گفت: محمد علی الحکیم وزیر امور خارجه دستور احضار کاردار آمریکا و سفیر بحرین را صادر کرده است.

احضار سفیر بحرین در پی انتشار توییت توهین آمیزی از سوی 'خالد بن احمد آل خلیفه' وزیر امور خارجه بحرین به سید مقتدا صدر رهبر جریان صدر صورت می گیرد.

مقتدا صدر روز شنبه در بیانیه ای در خصوص تحولات عراق و جهان که از جمله خواستار کناره گیری سران آل خلیفه برای حل بحران این کشور شده بود.

احضار کاردار آمریکا در بغداد نیز در پی اظهارات مداخله جویانه و نیز پست هایی در صفحات مجازی سفارت آمریکا صورت می گیرد که بدلیل نقض حاکمیت ملی و نیز عرف و آداب دیپلماتیک مورد اعتراض احزاب و گروههای عراقی قرار گرفته بوده است.

همزمان وزارت امور خارجه عراق در بیانیه ای ضمن مخالفت با اقدام اخیر سفارت آمریکا در انتشار پستی توهین آمیز، آن را خلاف عرف دیپلماتیک و خارج از چارچوب وظایف این سفارتخانه اعلام و خواستار حذف آن و عدم تکرار انتشار چنین مطالبی شده است.

در این بیانیه تاکید شده است که اقدام نمایندگی های خارجی در انتشار مطالبی علیه همسایگان عراق یا شخصیت های دینی یا سیاسی آنها با قانون اساسی و سیاست خارجی عراق و بویژه سیاست حسن همجواری و دوری گزیدن از ورود این کشور به قطب بندی در روابط خارجی خد و عدم دخالت در امور داخلی دیگر کشورها در تعارض است.

وزارت امور خارجه عراق در بیانیه ای دیگر همچنین اظهارات توهین آمیز وزیر امور خارجه بحرین را محکوم کرده و خواستار عذرخواهی رسمی منامه شده است.

در حال تکمیل...

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها