تظاهرات سودانی‌ها علیه دخالت‌های رئیس‌جمهور مصر

تظاهرات سودانی‌ها علیه دخالت‌های رئیس‌جمهور مصر
يکشنبه 8 ارديبهشت 1398 - 20:10

صدها نفر از مردم سودان با برگزاری تظاهراتی مقابل سفارت مصر در خارطوم، دخالت‌های رئیس‌جمهور مصر در امور داخلی سودان را محکوم کردند.

العالم - مصر

صددها نفر از مردم سودان از شهر أم درمان واقع در غرب خارطوم به سمت سفارت مصر راهپیمایی کرده و شعارهایی علیه «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر سر دادند.

این تظاهرات روز شنبه (دیروز) برگزار شد و معترضان شعار می‌دادند «السیسی اینجا سودان است، مرز تو فقط تا أسوان است». أسوان یکی از شهرهای مصر در مرز سودان است.

طبق گزارش شبکه الجزیره، معترضان همچنین پس از تظاهرات مقابل سفارت مصر در خارطوم به سمت محل تحصن معترضان در مقابل مقر فرماندهی ارتش سودان راهپیمایی کردند.

این دومین تظاهرات سودانی‌ها علیه دخالت‌های مصر در کشورشان بود و چند روز پیش نیز مردم سودان تظاهراتی علیه السیسی برگزار کردند.

با وجود اینکه اتحادیه اروپا مخالفت خود با به رسمیت شناختن شورای نظامی انتقالی سودان را اعلام کرده اما اتحادیه آفریقا هفته پیش در نشستی در قاهره که به ریاست «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر برگزار شد، با اعطای مهلت سه ماهه به شورای نظامی برای انتقال قدرت به دولت مدنی، موافقت کرد.

تظاهرات مردم سودان علیه دولت عمر البشیر از 19دسامبر 2018 (28 آذر 97) ابتدا به دلیل گرانی کالاها آغاز شد، اما بسرعت رنگ و بوی سیاسی به خود گرفت و معترضان خواستار سرنگونی دولت البشیر شدند که در نهایت حکومت وی با دخالت ارتش سرنگون و پس از آن شورای نظامی انتقالی سودان تشکیل شد.

در ادامه این تحولات و با توجه به تداوم اعتراضات عمومی به حکومت ژنرال‌ها، بن عوف وزیر دفاع البشیر از رأس شورای انتقالی نظامی کنار رفت و جای خود را به «عبدالفتاح البرهان» رئیس ستاد مشترک ارتش داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها