روسیه: تلاش برای سرنگون کردن دولت مشروع ونزوئلا به رشد تروریسم منجر می‌شود/ تحریم‌های آمریکا علیه کاراکاس جان ۴۰ هزار نفر را گرفته است

روسیه: تلاش برای سرنگون کردن دولت مشروع ونزوئلا به رشد تروریسم منجر می‌شود/ تحریم‌های آمریکا علیه کاراکاس جان ۴۰ هزار نفر را گرفته است
دوشنبه 9 ارديبهشت 1398 - 20:39

وزیر دفاع روسیه با اشاره به اقدامات آمریکا علیه ونزوئلا هشدار داد که تلاش‌ها برای سرنگون کردن دولت مشروع ونزوئلا باعث رشد تروریسم خواهد شد.

العالم - آسیا

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه هشدار داد که با خروج آمریکا از معاهده موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، خطر ایجاد مسابقه تسلیحاتی جدید وجود دارد.

وی هشدار داد که گروه تروریستی داعش در تلاش برای استفاده از افغانستان به عنوان سنگری برای حملات خود در منطقه است.

شویگو همچنین از خطر رشد تروریسم به دلیل تلاش‌ها برای سرنگون کردن دولت مشروع ونزوئلا و دیگر کشورها ابراز نگرانی کرد.

تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا جان ۴۰ هزار نفر را گرفته است

گزارشی که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا به کشته شدن دست‌کم ۴۰ هزار نفر در این کشور آمریکای لاتین منجر شده است.

این گزارش ۲۷ صفحه‌ای که روز پنجشنبه توسط دو اقتصاددادن در اندیشکده «پژوهش‌های سیاست اقتصادی» منتشر شده، تحریم‌ها را یکی از ابزارهای «تنبیه جمعی» علیه مردم ونزوئلا توصیف می‌کند.

در بخشی از این گزارش آمده است: «تحریم‌ها مردم ونزوئلا را از داروهای حیاتی، تجهیزات پزشکی، غذا و سایر کالاهای وارداتی اساسی محروم کرده‌اند. تحریم‌های آمریکا به دنبال خرابکاری در اقتصاد ونزولا و تغییر حکومت در این کشور هستند.»

نگارندگان این گزارش تصریح کرده‌اند تحریم‌ها مصداق «تنبیه جمعی جمعیت شهروندان» هستند که آمریکا به موجب معاهده‌های بین‌المللی ژنو و لاهه از به کار بردن آن محروم شده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها