تاکید بیروت و قاهره بر توسعه روابط

تاکید بیروت و قاهره بر توسعه روابط
جمعه 13 ارديبهشت 1398 - 02:24

سعد الحریری و مصطفی مدبولی نخست وزیران لبنان و مصر در دیدار با یکدیگر در بیروت بر توسعه روابط در همه زمینه ها تاکید کردند.

العالم-لبنان

خبرگزاری ملی لبنان (NNA) روز پنجشنبه نوشت، دو طرف در این دیدار در خصوص راه ها و تقویت توسعه بیش از پیش مناسبات و روابط تبادل نظر کردند.

بررسی آخرین تحولات و اوضاع منطقه، لبنان و جهان عرب از دیگر محورهای مورد گفت و گو میان نخست وزیران لبنان و مصر اعلام شده است.

الحریری نیز در جریان ضیافت شام به افتخار همتای مصری خود در بیروت تاکید کرد که ما خواهان توسعه روابط میان دو کشور و همکاری در همه زمینه ها هستیم.

وی افزود با توجه وضعیت بحرانی منطقه و چالش های پیش رو توسعه روابط لبنان و مصر به نفع هر دو کشور است و ما به این روابط احترام می گذاریم.

نخست وزیر مصر نیز در این دیدار اعلام کرد که رابطه بین قاهره و بیروت تاریخی و دارای یک پیوند عمیق استوار در سطح مردم قبل از رابطه بین رهبران سیاسی دو کشور است.

مدبولی در ادامه بر ضرورت اجرایی شدن تفاهم نامه های موجود میان دو طرف تاکید کرد و گفت، چشم انداز گسترش برای همکاری های بیشتر بین بخش خصوصی در مصر و لبنان فراهم است و وجود روابط قوی در سطح رهبران سیاسی و مردم دو کشور نیز پشتوانه خوبی برای گسترش این روابط است.

برگزاری نشست نهم کمیته عالی مشترک اقتصادی لبنان و مصر برای توسعه روابط در روز جمعه (فردا) از دیگر اهداف سفر نخست وزیر این کشور به لبنان است.

حذف موانع و مشکلات پیش رو برای بخش خصوصی و سرمایه گذاران و بازرگانان لبنان و مصر برای یک رابطه دایمی و گسترده از مهم ترین اهداف برگزاری نشست مزبور اعلام شده است.

نخست وزیر مصر چهارشنبه شب در راس هیاتی عالی رتبه مرکب از 6 تن از وزیران این کشور از جمله نفت، سرمایه گذاری ، نیرو و تجارت و صنعت وارد بیروت پایتخت لبنان شد و از سوی همتای لبنانی خود مورد استقبال قرار گرفت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها