دیپلمات ونزوئلا: آمریکا با جنگ به دنبال چپاول منابع ونزوئلاست

دیپلمات ونزوئلا: آمریکا با جنگ به دنبال چپاول منابع ونزوئلاست
سه شنبه 17 ارديبهشت 1398 - 15:06

نماینده ونزوئلا در سازمان ملل هشدار داد که دولت آمریکا به دنبال به راه انداختن جنگی استعماری برای غارت و چپاول ونزوئلاست؛ دقیقا همان جنگی که عراق را ویران کرد.

العالم ـ آمریکا

به گزارش خبرگزاری پرنسالاتینا، ساموئل مونکادا در صفحه شخصی توییترش نوشت: مایک پمپئو سخنگوی جنگ طلب واشنگتن تهدید کرده که کشورش برای حمله نظامی به ونزوئلا حتی بدون اجازه از کنگره امریکا اماده است.
مونکادا افزود: وزیر خارجه امریکا به این مسئله اشاره کرده که دونالد ترامپ تمامی اختیارات را برای اغاز این جنگ بدون اجازه کنگره دارد.
این دیپلمات ونزوئلایی عنوان کرد که یکی از اهداف آمریکا در این راستا دست یافتن به ظرفیت ذخایر منابع مختلف ونزوئلا است از جمله نفت این کشور که بزرگترین ثروت امور انرژی در جهان محسوب می شود.
به گزارش ایرنا، خوان گوایدو رهبر مخالفان دولت ونزوئلا روز گذشته تایید کرد که بدنبال بررسی درخواست از آمریکا برای مداخله نظامی با هدف سرنگونی دولت مادورو رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا است.
مایک پمپئو به تازگی عنوان کرد که دولت ترامپ در حال آماده شدن برای استفاده از یکسری گزینه ها در راستای سرنگون کردن دولت نیکلاس مادورو است.
دولت آمریکا به تلاش هایش برای افزایش سایر فشارهای مالی بر مادورو ادامه می دهد که از جمله «تحریم های ثانویه» علیه شرکت های دیگر کشورهایی است که با ونزوئلا فعالیت تجاری دارند. این اقدامات همچنین شامل تحریم های بیشتر نفتی خواهد بود.
ونزوئلا که ماههاست با بدترین چالش های اقتصادی دهه های اخیر روبرو روبرو بوده پس از انکه خوان گوایدو خود را رئیس جمهوری این کشور خواند، با بحران شدیدتری روبرو شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها