جنگ روانی آمریکا علیه ایران آیا به رویارویی می‌انجامد؟

جنگ روانی آمریکا علیه ایران آیا به رویارویی می‌انجامد؟
جمعه 20 ارديبهشت 1398 - 22:05

خبر:

ترامپ پس از تشدید تحریم‌ها و توسعه آن به فلزات ایرانی مجدداً طلب مذاکره با جمهوری اسلامی ایران کرد.

تحلیل:

اینکه با گذشت دو هفته از قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی و اقدام متقابل ایران هیچ‌گونه درگیری گزارش نشده است یعنی آنکه اقدامات ترامپ بیش ازهرچیز اقدام به جنگ نرم و روانی علیه ایران است.

اینکه پس از اعلام ایران مبنی بر کاهش تعهداتش در توافق هسته ای، آمریکا اعلام کرد از بیانیه ایران سر در نمی‌آورد و منتظر عملیاتی شدن نگاه ایران می‌ماند یعنی آمریکا آماده حضور درجنگی سخت با ایران نیست.

اینکه آمریکا علی رغم لغو تمدید آنچه اجازه به ۸ کشور در خرید نفت ایران می‌نامید، به اروپا اجازه داد تا نسبت به برقراری کانالی مالی برای ارسال غذا و دارو به ایران اقدام کنند، یعنی آنکه علی‌رغم شعارهای متعدد هنوز از اقدامات غافلگیرانه ایران نگران است.

تجربه ۲ آزمایش هسته‌ای در کره شمالی طی یک هفته و در عین حال کودتای ناکام آمریکایی در ونزوئلا بنظر می‌رسد آمریکا را به این جمع بندی اساسی رسانده باشد که بشدت از تعقیب هر گزینه ای جز التماس جهت مذاکره و در عین حال تشدید تحریم‌ها برای ایجاد شکاف میان مردم و نظام حکومتی ایران، پرهیز کند.

بنابر آنچه گذشت بنظر میرسد دامنه فشارهای روانی بر ایران ظرف دوماه آینده تشدید شود تا از عملیاتی شدن تهدید ایران در تشدید کاهش تعهداتش در برجام جلوگیری شود

اقدام اخیر ایران درخصوص توافق هسته ای در حقیقت واکنشی است عملی به عهد شکنی آمریکا که نجیبانه تا روزهای اخیر روی میز قرار نگرفته بود

توسعه غنی سازی، خروج از توافق هسته ای و بلاخره خروج از ان.پی.تی توقعات این روزهای مردم ایران درمقابله با آمریکاست؛ بنظر می‌رسد دامنه جنگ روانی اخیر آمریکاییها مجبور خواهد بود با نزدیک شدن به ضرب الاجل اعلامی از سوی ایران در ۲ ماه آینده فروکش کند.

پربیننده ترین خبرها