ارتش سوریه و متحدانش وارد استان ادلب شدند + ویدئو

شنبه 21 ارديبهشت 1398 - 21:13

ارتش سوریه و متحدانش پس از آزاد کردن برخی از مناطق، وارد مرزهای اداری استان ادلب در شمال غرب سوریه شدند.

العالم . سوریه

یگانهایی از ارتش سوریه حمله تروریستهای النصره به شهرک کفر نبوده را ناکام گذاشتند؛ نهادهای امدادرسانی سازمان ملل نیز عملیات خود در مناطق متعددی در ادلب را به حالت تعلیق درآوردند.

نیروهای ارتش سوریه و متحدانش پیشروی سریعی علیه گروه های ترورییستی در جبهه های حومه های ادلب و حماه به ثبت می رسانند. ارتش سوریه و متحدانش وارد مرزهای اداری استان ادلب شدند و مناطق العریمه و المیدان غزال در شرق الکرکات را تحت کنترل درآوردند؛ الکرکات پیش از این به همراه قلعه المضیق پس از درگیری های شدید با تروریست های النصره آزاد شدند.

واحدهایی از ارتش سوریه همچنین محل تجمع تروریست ها در کفر زیتا و الهبیط در حومه حماه را هدف قرار دادند و موشک انداز های آن ها را منهدم کردند.

جنگنده های سوریه مواضع و اتاق هماهنگی و تماس گروه های تروریستی در منطقه عابدین در جنوب ادلب را بمباران کردند که به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از تروریست ها انجامید.

در ادلب نیز واحدهای ارتش سوریه مواضع جبهه النصره در شهرک حاس در حومه جنوبی را منهدم کردند.

همچنین دست به عملیاتی علیه محورهای تروریست ها زدند که به کشته شدن شماری از تروریست ها و انهدام خودروهای نظامی آنها میان دو منطقه حیش و کفر سجنه انجامید.

منابع نظامی از مقابله نیروهای سوریه با حمله تروریست ها به شهرک کفر نبوده در جنوب ادلب و خان شیخون خبر دادند. این رویارویی شماری کشته و زخمی در صفوف تروریست ها برجای گذاشت.

دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل نیز تاکید کرد که برنامه جهانی غذا و سازمان های امدادرسانی فعالیت های خود در استان ادلب را متوقف کردند. زیرا برخی پایگاه های آنها در این مناطق ناامن شده است از این رو وادار شده اند تا برای حفظ سلامت کارکنان خود فعالیتهای خود را به حالت تعلیق درآورند.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل با بیان اینکه شماری از شرکای آنها در اقدامات انساندوستانه کار خود را متوقف کردند، خواستار اجازه ورود کمکهای انساندوستانه به مناطقی در حومه ادلب و حماه و حلب شد.

پربیننده ترین خبرها