در هفتاد و یکمین سالگرد نکبه؛

تأکید فلسطینی ها بر حق بازگشت به رغم گذشت زمان + فیلم

يکشنبه 22 ارديبهشت 1398 - 12:55

در آستانه هفتاد و یکمین سالگرد شکست فلسطین موسوم به "نکبه"، فلسطینی ها بار دیگر بر حق بازگشت آوارگانی که از زمان تأسیس این رژیم در سال 1948 از خانه خود رانده شده اند، تأکید کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

سالها از پی هم می گذرد و نسلی از پی نسل دیگر در کوچه ها و اردوگاه ها می آیند و می روند ... در این مدت تنها تغییری که رخ داده است حجم انبوه زد و بندها و قراردادها و توطئه هایی است که سعی در نابودی آرمان فلسطینی ها دارند... آخرین و خطرناک ترین توطئه، معامله ترامپ است.. اما چرا خطرناک ترین؟ زیرا در عمل کار خود را برای نابودی آرمان فلسطین با نابودی آنروا آغاز کرد... با این حال این قرارداد به رغم حجم توطئه نتوانست تغییری در مبانی فکری نسل امروز فلسطین ایجاد کند.

یکی از شهروندان فلسطینی می گوید: هدف تمام نقشه ها و توطئه هایی که ملت فلسطین را نشانه گرفته است، نابودی جوهره و اصل آرمان فلسطین یعنی قدس و حق بازگشت است. اما به یاری خدا سرنوشت تمام این توطئه ها، شکست است.

در هفتاد و یکمین سالگرد شکست فلسطین و تأسیس رژیم صهیونیستی، این رژیم همچنان به دنبال نقشه ها و ترفندهایی برای نابودی آرمان آوارگان می گردد.. یک بار به بهانه اسکان و بار دیگر به بهانه پرداخت غرامت و در نهایت از طریق طرح ابتکاری دولت ترامپ.. اما تا این لحظه حتی یک فلسطینی همحاضر نشده است از حق خود برای بازگشت به فلسطین بگذرد.

محمد علیان، مدیر اردوگاه های سازمان آزادی بخش می گوید: حق بازگشت فردی باشد یا جمعی با گذشت زمان از بین نمی رود و هیچ کس نمی تواند به نیابت از مردم از این حق بگذرد.

پربیننده ترین خبرها