صهیونیست ها 15 خانواده فلسطینی را از منازلشان بیرون کردند

صهیونیست ها 15 خانواده فلسطینی را از منازلشان بیرون کردند
دوشنبه 23 ارديبهشت 1398 - 07:48

نظامیان صهیونیستی 15 خانواده فلسطینی را در شمال اغوار واقع در شرق کرانه باختری از منازلشان اخراج کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

نظامیان صهیونیستی به بهانه برگزاری رزمایش که سه هفته به طول خواهد انجامید، اهالی این منطقه را به اجبار از منازلشان بیرون کردند.

ولید عساف رئیس کمیته مقابله با ساخت دیوار حائل و شهرک سازی ها گفت: اخراج خانواده‌ها بخشی از برنامه از پیش تعیین شده رژیم صهیونیستی برای اخراج کامل ساکنان این منطقه است.

وی افزود: 98 نفر از ساکنان منطقه شمال اغوار منازل جایگزینی برای زندگی ندارند.

حدود 10 هزار فلسطینی در منطقه اغوار سکونت دارند که از این تعداد، 5 هزار نفر آنها در اغوار شمالی زندگی می کنند و با دامداری و کشاورزی روزگار می گذرانند.

تلاش های رژیم صهیونیستی برای مصادره زمین های زراعی فلسطینی ها در حالی با چراغ سبز آمریکا انجام می شود که هشتم آبان ماه گذشته نیز وزارت ساخت و ساز و مسکن اسرائیل از احداث 20 هزار واحد مسکونی جدید در جنوب شرق قدس و در شهرک «معالیه ادومیم» خبر داد.

با وجود تصویب قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد و محکومیت شهرک سازی و مصادره اراضی فلسطینی ها، مقام های رژیم صهیونیستی و در راس آنها بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم همواره اعلام کرده اند که به این قطعنامه ها پایبند نخواهند ماند.

روند توسعه شهرک سازی و مصادره اراضی مردم مظلوم فلسطین در دوران زمامداری 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا نه تنها متوقف نشد، بلکه در سایه حمایت های بی دریغ وی از رژیم تل آویو و سکوت شرم آور رهبران عرب، این روند، افزایش بی سابقه ای داشته است.

پربیننده ترین خبرها