الحدث: پارلمان ليبی گروه اخوان المسلمين را تروريستی اعلام كرد

الحدث: پارلمان ليبی گروه اخوان المسلمين را تروريستی اعلام كرد
سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 - 08:08

پس از مصر، این بار پارلمان لیبی در اقدامی همسو با قاهره گروه اخوان المسلمین را تروریستی اعلام کرد.

العالم ـ لیبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، پارلمان لیبی (وابسته به ژنرال خلیفه حفتر) با 70 رأی موافق، فعالیت گروه اخوان المسلمین را ممنوع و آن را تروریستی اعلام کرد.

خبرهای منتشر شده در رسانه ها حاکی از اقدام هماهنگ مصر با آمریکا و دیگر شرکای منطقه ای آن علیه گروه اخوان المسلمین است به طوری که پس از اقدام قاهره درخصوص تروریستی اعلام کردن اخوان المسلمین، حالا پارلمان لیبی وابسته به ژنرال خلیفه حفتر که از حمایت دولت مصر برخوردار است، در اقدامی همسو، اخوان المسلمین را گروهی تروریستی اعلام کرده است.

اقدام علیه اخوان المسلمین که با کودتای ژنرال عبدالفتاح سیسی از قدرت درمصر کنار گذاشته شد، به اینجا ختم نخواهد شد و خبرها حاکی است که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا نیز در صدد تروریستی اعلام کردن این گروه است.

این درحالی است که پس از انتشار برخی گزارش‌ها مبنی بر تصمیم دونالد ترامپ برای تروریستی خواندن گروه اخوان‌المسلمین دولت اردن اعلام کرد که این کشور "شرایط خاص خود را دارد" و حاضر نیست اخوان‌المسلمین را در لیست سیاه قرار دهد.

در همین حال محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز در واکنش به این امر، ضمن انتقاد از تصمیم دولت ترامپ برای درج نام اخوان‌المسلمین مصر در فهرست سازمان‌های تروریستی خاطرنشان کرد که آمریکا در جایگاهی نیست که دیگران را تروریست بنامد.

در همین حال سخنگوی حزب حاکم ترکیه «حزب عدالت و توسعه» نیز به گزارش‌ها درباره قصد دولت آمریکا برای درج نام گروه «اخوان‌ المسلمین» در فهرست سازمان‌های به اصطلاح «تروریستی» واکنش نشان داد.

پربیننده ترین خبرها