تحصن معترضان در سودان پنج کشته داد؛ توافق شورای نظامی و معارضان

تحصن معترضان در سودان پنج کشته داد؛ توافق شورای نظامی و معارضان
سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 - 11:25

کمیته مرکزی پزشکان سودان از کشته شدن پنج نفر و زخمی شدن پانزده نفر در جریان تیراندازی در محل تحصن معترضان در مقابل فرماندهی کل ارتش خبر داد.

العالم _ آفریقا

مذاکرات شورای نظامی انتقالی سودان با معارضان هنوز به پایان نرسیده است. هم‌زمان، محل تحصن معترضان سودانی در مقابل فرماندهی کل ارتش در خارطوم عصر دیروز (دوشنبه) شاهد تیراندازی بود.

گفته می‌شود شبه‌نظامیان رژیم سابق سودان اقدام به تیراندازی به سمت تحصن‌کنندگان کرده‌اند اما شورای نظامی انتقالی اعلام کرده که در جریان این تیراندازی یک نیروی پلیس نظامی کشته و سه نفر زخمی شده‌اند.

شورای نظامی در بیانیه‌ای اعلام کرد، گروه مسلحی که از حصول پیشرفت و دستیابی به توافق نهایی بین این شورا و ائتلاف «قوی الحریة و التغییر» (گروه‌های خواهان آزادی و تغییر) خرسند نیست، اقدام به تیراندازی و تحریک به خشونت کرده است.

طبق گزارش شبکه الجزیره، در این بیانیه بدون اشاره به هویت عاملان تیراندازی‌ها، آمده است که «برخی طرف‌هایی که در کمین انقلاب هستند از نتایج توافق بین شورای نظامی و ائتلاف معارضان ناراحت هستند و برای ناکام گذاشتن آن تلاش می‌کنند».

از سوی دیگر ائتلاف معاضان، شورای نظامی را به حمایت مسالمت‌آمیز از «انقلاب» و جلوگیری از کشانده شدن کشور به سمت خشونت و تنش‌ها دعوت کرد.

در بیانیه ائتلاف معارضان آمده است: «شورای نظامی بایستی دست به اقدام جدی برای حمایت شهروندان بزند».

شاهدان می‌گویند که نیروهای واکنش سریع با استفاده از بولدوزر سعی کردند موانعی که معترضان مقابل مقر فرماندهی ارتش کار گذاشته‌اند، برچینند.

ائتلاف معارضان پس از این حادثه خواستار برگزاری راهپیمایی مسالمت‌آمیز در خارطوم و دیگر ایالت‌ها با هدف «حفظ دستآوردهای انقلاب» شد.

توافق شورای نظامی و معارضان

«شمس‌الدین کباشی» سخنگوی شورای نظامی انتقالی سودان دیروز (دوشنبه) پس از دیدار نمایندگان این شورا و معارضان در کاخ «الصداقه» اعلام کرد که این شورا با معارضان درباره نظام حکومتی در دوره انتقالی توافق کرده است.

کباشی افزود که دو طرف توافق کردند روز سه‌شنبه ساختار دولت انتقالی را بررسی کنند.

به گفته وی، نشست امروز به تعداد نمایندگان نظامی و غیرنظامی در دولت انتقالی اختصاص خواهد داشت.

فارس

پربیننده ترین خبرها