پس از وفای به عهد مخالفان سودانی، آیا شورای نظامی به قول خود وفادار خواهد بود؟

پس از وفای به عهد مخالفان سودانی، آیا شورای نظامی به قول خود وفادار خواهد بود؟
جمعه 27 ارديبهشت 1398 - 14:39

رهبران جنبش های اعتراضی در سودان با درخواست شورای نظامی انتقالی سودان مبنی بر رفع موانع و پایگاه های امنیتی از خیابان ها موافقت کردند.

العالم - آفریقا

موافقت معترضین سودانی با رفع این پایگاه ها مشروط به ازسرگیری مذاکرات برای تشکیل دولت غیر نظامی جدید شد، از سوی دیگر در حالی که نیروهای آزادی و تغییر به عنوان پیش قراولان اعتراضات مردمی سودان درخصوص تعلل نظامیان در تحویل قدرت در این کشور هشدار دادند حزب کنگره مردمی این کشور از همه گروه های سیاسی خواست که در دولت آتی حضور داشته باشند.

با این وجود، به رغم آنکه شورای نظامی سودان بامداد چهارشنبه اعلام کرد با معترضان بر سر دوره انتقالی سه ساله به توافق رسیده است اما تیراندازی نظامیان به مخالفان شورای نظامی انتقالی در خارطوم و زخمی شدن چند نفر از آنان و همچنین تخیرب پایگاه های معترضین عواملی بودند که مرحله اخیر مذاکرات را به تاخیر انداختند و نظامیان این مذاکرات را به تعلیق انداختند و از بین بردن پایگاه های معترضین در خیابان ها را شرط بازگشت به مذاکرات اعلام کردند.

همه طرف های سودانی به نوعی با نظام پیشین در این کشور در ارتباط بوده اند اما این به این معنی نیست که این طرف ها جزئی از نظام سابق هستند. این عبارتی است که حزب کنگره مردمی در توجیه همکاری خود در نظام سابق سودان اعلام می کند.

شورای نظامی سودان بامداد چهارشنبه اعلام کرد با معترضان بر سر دوره انتقالی سه ساله به توافق رسیده است.

ائتلاف آزادی و تغییر در سودان اعلام کرد: تعلیق مذاکره از سوی شورای نظامی سودان درباره مرحله انتقالی، تصمیمی تاسف بار است و تحصن ادامه خواهد یافت.

ائتلاف آزادی و تغییر برای سودان که خواهان انتقال قدرت به دولت غیر نظامی است، ضمن محکومیت تعلیق مذاکره از سوی شورای نظامی سودان اعلام کرد تحصن و تظاهرات در این کشور ادامه می یابد

گفتنی است، ائتلاف معارضان می‌گوید که رهبران شورای نظامی در برابر مذاکرات سنگ‌اندازی می‌کنند و حال آنکه شورای نظامی، معارضان را به دوگانگی رفتار متهم می‌کند و مدعی است که آنها در اتاق مذاکرات یک حرف می‌زنند و در مقابل تحصن‌کنندگان در مقابل مقر فرماندهی ارتش در خارطوم نیز حرف‌های دیگری می‌زنند.

پربیننده ترین خبرها