بازتاب داستان غم انگیر دختر خردسال فلسطینی

بازتاب داستان غم انگیر دختر خردسال فلسطینی
شنبه 28 ارديبهشت 1398 - 22:04

وزیر بهداشت فلسطین تاکید کرد که درد و رنج عایشه اللولو (5 ساله) و منع خانواده اش از همراهی او در سفرش برای درمان بیانگر ظلم و ستم اسراییلی ها و بازتاب درد و رنج تمام مردم فلسطین است.

العالم . فلسطین اشغالی

می الکیله در یک بیانیه مطبوعاتی در واکنش به مرگ عایشه در نوار غزه گفت: چگونه یک کودک به تنهایی از حصارهای اسراییلی بدون همراهی پدر یا مادر یا برادر خود سفر کند تا در طول دوره درمان از لحاظ روحی به او آرامش دهند؟

وی خاطرنشان کرد: عایشه قبل از انجام عمل جراحی در بیمارستان های قدس به منظور برداشتن تومور مغزی، بسیار گریه می کرد. او مادرش را صدا می کرد؛ رژیم اشغالگر به مادر عایشه مجوز عبور از غزه به شهر قدس را نداده بود. عایشه در هنگام انجام عمل جراحی تنها بود؛ فقط یک زن فلسطینی داوطلبانه در کنارش حضور داشت.

وزیر فلسطینی اظهار داشت: آنچه که برای عایشه روی داد با توافق ها و پیمان های بین المللی حقوق بشر و حقوق کودکان تناقض دارد.

می الکیله از تمام نهادهای بین المللی و کشورهای جهان خواست تا به منظور جلوگیری از تکرار حوادث مشابه وارد عمل شوند تا به خانواده ها در نوار غزه اجازه همراهی بیماران خود داده شود.

یادآور می شود عایشه اللولو دو هفته قبل از مرگش بیمارستان های قدس را ترک کرده بود و به بیمارستان الرنتیسی در غزه منتقل شده بود و همان جا درگذشت.

پربیننده ترین خبرها