بازداشت هشت فلسطینی در حمله صهیونیست‌ها به کرانه باختری

بازداشت هشت فلسطینی در حمله صهیونیست‌ها به کرانه باختری
دوشنبه 6 خرداد 1398 - 14:25

در ادامه بازداشت‌های بدون سند و اتهام فلسطینی‌ها توسط نظامیان صهیونیست در کرانه باختری، امروز هشت نفر توسط صهیونیست‌ها بازداشت شدند.

العالم - فلسطین اشغالی

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز (دوشنبه) با یورش به مناطق مختلفی از کرانه باختری، حداقل هشت فلسطینی را به بهانه‌های امنیتی بازداشت کردند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» ارتش رژیم صهیونیستی فقط با ادعای اینکه این افراد «مظنون به مشارکت در فعالیت‌های تروریستی هستند» این هشت فلسطینی را بازداشت کرد اما هیچ توضیحی درباره ماهیت این فعالیت‌ها ارائه نکرد.

کمیته اسرای فلسطین، جمعیت اسرای فلسطین و سازمان حقوق بشر دامیر چندی پیش گزارش مشترکی را درباره تعداد بازداشتی‌‌های فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی طی ماه‌های مارس و آوریل سال جاری میلادی منتشر و اعلام کردند که در مجموع ۹۰۵ نفر از فلسطینیان در این دو ماه بازداشت شدند.

در ادامه این گزارش مشترک آمده که از این میان، ۱۳۳ نفر از بازداشت‌شدگان کودک و ۲۳ نفر زن هستند. رژیم صهیونیستی همچنین بدون ارائه هیچ سند و اتهامی، ۱۱۲ فلسطینی را طی این مدت در چارچوب قانون «بازداشت اداری» بازداشت کرده است.

هم اکنون ۵ هزار و ۷۰۰ فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در بازداشت به سر می‌برند. ۲۵۰ نفر از این تعداد زندانی فلسطینی را کودکان و ۴۵ تن را زنان تشکیل می دهند. ۵۰۰ فلسطینی هم در چارچوب قانون بازداشت اداری زندانی هستند.

دادگاه‌های رژیم صهیونیستی در چارچوب قانون بازداشت اداری می‌توانند فلسطینیان را بدون ارائه هیچ سند و مدرک، حتی بدون طرح اتهام مشخصی تا پنج سال زندانی کنند.

پربیننده ترین خبرها