پیام جمعیت «الوفاق» بحرین به شرکت‌کنندگان در نشست مکه

پیام جمعیت «الوفاق» بحرین به شرکت‌کنندگان در نشست مکه
چهارشنبه 8 خرداد 1398 - 18:34

جمعیت ملی-اسلامی«الوفاق» به عنوان بزرگ‌ترین جمعیت معارض بحرین در پیامی به شرکت‌کنندگان در نشست فوق‌العاده مکه، خواستار بازگشت به گفت‌وگو، صلح و مصالحه شد.

العالم - بحرین

جمعیت الوفاق در بیانیه‌ای خطاب به رهبران و نمایندگان عربی که قرار است در سه نشست مکه شرکت کنند، بر ضرورت بازگشت به عقلانیت، گفت‌وگو و مصالحه تأکید کرد.

در این بیانیه آمده است: «ملت‌های شما طعم انواع ضعف، ویرانی و پسروی در نتیجه جنگ‌ها، اختلافات و درگیری‌ها را چشیده‌اند و منطقه عربی و اسلامی به صحنه نبردها و کشمکش‌ها تبدیل شده است، اموال و ثروت امت بر باد رفته و هویت آن نابود شده و به محلی برای درگیری، فتنه و بحران‌ها تبدیل شده است».

طبق گزارش وبگاه «اللؤلؤه»، در بیانیه مذکور با اشاره به اینکه ملت‌های منطقه بیش از هر زمان دیگری به آگاهی رسیده و می‌دانند که درگیری‌های منطقه ساختگی و تنها به نفع دشمنان این امت بوده، آمده است: «آشتی شما با ملت و رژیم‌های مختلف می‌تواند این واقعیت ویرانگر و بحران‌های منطقه را به فرصت‌های بزرگ تبدیل کند».

الوفاق همچنین تأکید کرد که امت عربی و اسلامی هیچ راهی جز بازگشت به عقلانیت، پذیرش گفت‌وگو و صلح و آشتی ندارد و دیگر جایی برای عقب افتادگی، تروریسم، درگیری، زندان، سرکوب، ظلم، طایفه‌گری و نژادپرستی نمانده است.

وزارت خارجه عربستان اخیرا اعلام کرد، شاه این کشور از سران دولت‌های عربی و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس خواسته روز ۳۰ می (۹ خرداد) با هدف بررسی مسئله عملیات علیه تأسیسات نفتی این کشور و حادثه بندر «فجیره» امارات عربی متحده، در شهر مکه مکرمه گرد هم آیند.

پربیننده ترین خبرها