عراق آماده برگزاری مراسم روز جهانی قدس می شود

عراق آماده برگزاری مراسم روز جهانی قدس می شود
پنج‌شنبه 9 خرداد 1398 - 18:18

با برگزاری چند همایش هماهنگسازی فعالیت های روز جهانی قدس و انتشار چند فراخوان، عراق برای هرچه باشکوه تر برگزار کردن راهپیمایی عظیم حمایت از قضیه فلسطین و استرداد قدس شریف که مصادف با فردا جمعه است، آماده می شود.

العالم ـ عراق

با هدف برنامه ریزی و آمادگی‌های لازم جهت برگزاری باشکوه مراسم روز جهانی قدس، شهرهای مختلف عراق از جمله بغداد، کربلا و بصره در این راستا در طول روزهای گذشته شاهد سه همایش جداگانه بوده‌اند که طی آن نهادهای مردمی، عشایری و گروه‌های مقاومت اسلامی و نمایندگان اقشار مختلف مردمی برای هماهنگ سازی شعارها و فعالیت‌های روز جهانی قدس دور هم جمع شدند.

در همایش «یاری کردن قدس» که با حضور رهبران و نیروهای گروه‌های مقاومت اسلامی عراق در اوایل هفته جاری در بغداد برگزار شد، گروه‌های مقاومت اسلامی عراق تاکید کردند که ویژگی دینی قدس شریف، به تصمیم‌های سلطه گر آمریکا اجازه نمی‌دهد که این منطقه به کانون درگیری دائمی تبدیل شود.

در این همایش از حکام عرب و طرح موسوم به «معامله قرن» به شدت انتقاد و تاکید شد که دولت‌های بزدل عربی و طرفداران معامله قرن و در پس همه آنها آمریکا و رژیم غاصب اسرائیلی شکست خواهند خورد و پرچم پیروزمندانه مقاومت بر قدس شریف به اهتزاز در خواهد آمد.

گروه‌های مقاومت اسلامی عراق در این همایش تاکید کردند که همانند سال‌های گذشته حضور فعال و برجسته ای در راهپیمایی‌های سالروز جهانی قدس در تمامی شهرهای عراق از جمله بغداد خواهند داشت.

در بصره نیز شیعیان و اهل سنت در همایش واحدی بر ضرورت احیای هرچه با شکوه روز جهانی قدس در شرایط فعلی که آمریکا فشارهای خود را برای سرقت قدس شریف به حداکثر رسانده، تاکید کردند.

«محمد الملا» رئیس دیوان اوقاف اهل سنت در استان بصره، با تقدیر از ابتکار حضرت امام خمینی (قدس) در نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس گفت که به توجه به شانه خالی کردن حکام عرب از قضیه فلسطین اینک دفاع از قدس شریف بر همه مسلمانان واجب شده است.

در همایش بصره علاوه بر نمایندگان اقشار مختلف مردمی و سران عشایر، جمعی از نمایندگان استان بصره در پارلمان عراق و مسؤولان محلی این استان نیز حضور داشتند.

در کربلا نمایندگان اقشار مختلف مردمی و گروه‌های مقاومت اسلامی بر حضور هرچه با شکوه در راهپیمایی روز جهانی قدس، همزمان با کلیه ملت‌های اسلامی و عربی تاکید کردند.

در استان دیاله (هم مرز با جمهوری اسلامی ایران) اتحادیه علمای مسلمان در این استان، اقشار مختلف مردم را به حضور باشکوه در راهپیمایی روزجهانی قدس فراخوانده است.

«جبار المعموری» رئیس شعبه اتحادیه علمای مسلمان در دیاله گفته است که این اتحادیه در ۲۰ شهر این استان از جمله بعقوبه مرکز استان حالت آماده باش برای برگزاری هرچه باشکوه مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس اعلام کرده است.

وی از اقشار مختلف مردم برای شرکت در این مراسم باشکوه دعوت به عمل آورده و گفته است که برخی شیخ نشین های عربی حوزه خلیج فارس می‌خواهند قدس شریف را در قالب طرح موسوم به معامله قرن به رژیم صهیونیستی بفروشند.

وی دفاع از قدس شریف را وظیفه همه مسلمانان در این برهه حساس دانسته و خاطر نشان ساخته است که قدس شریف فقط با مقاومت بازپس گرفته می‌شود و سرزمین فلسطین آزاد خواهد شد.

به گزارش ایرنا، انتظار می‌رود که با وجود درجه‌های بالای دما در عراق، راهپیمایی روزجهانی قدس در شهرهای مختف عراق همانند سنوات گذشته با شکوه برگزار شود.

در حاشیه راهپیمایی‌های فردا جمعه، انتظار می‌رود چند همایش مختلف در شهرهای عراق پیرامون قدس شریف و قضیه فلسطین نیز برگزار شود.

پربیننده ترین خبرها