بازگشت 171 کودک قزاق از سوریه

بازگشت 171 کودک قزاق از سوریه
شنبه 11 خرداد 1398 - 12:39

رئیس جمهور موقت قزاقستان در بیانیه‌ای از بازگرداندن تعداد زیادی از کودکان قزاق از مناطق درگیر جنگ در سوریه به میهن خبر داد.

العالم - سوریه

«قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور موقت قزاقستان در بیانیه‌ای از بازگرداندن تعداد زیادی از کودکان قزاق از مناطق درگیر جنگ در سوریه به میهن خبر داد.

در بیانیه تاکایف آمده است: در روزهای 28 تا 31 مه سومین مرحله عملیات ویژه بشردوستانه «ژوسن» به انجام رسید که در چارچوب آن ساختارهای دولتی قزاقستان با همکاری نزدیک شرکای خارجی خود از مناطق درگیر در جنگ سوریه 171 کودک قزاق را به میهن بازگرداندند.

کودکان بازگشته از سوریه در حال حاضر در مرکز ویژه‌ای برای بازگشت آنها به یک زندگی عادی و سازگاری با جامعه قرار داشته و تمام کمک‌های لازم را دریافت می‌کنند.

رئیس جمهور قزاقستان عملیات بشردوستانه ژوسن را اقدام بزرگی عنوان کرد که با ابتکار رئیس جمهور سابق این کشور از سال گذشته آغاز و در چارچوب آن در مجموع 357 کودک قزاق به میهن بازگردانده شدند.

وی در بخش دیگری این بیانیه هدف اصلی راه اندازی این عملیات ویژه را تامین امنیت کودکان قزاق عنوان کرده است.

رئیس جمهور موقت قزاقستان در پایان این بیانیه با تقدیر از کارمندان خدمات ویژه، دیپلمات‌ها و نظامیانی که به طور شایسته ماموریت خود را انجام دادند، گفت: هموطنان بازگشته به میهن امکان آغاز زندگی جدید و داشتن سرزمین امن را دریافت کردند.

در پایان این بیانیه آمده است: ما در آینده نیز از حقوق و امنیت شهروندان خود حفاظت خواهیم کرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها