نماینده سوری: برای بازسازی نیازی به پول اعراب نداریم

نماینده سوری: برای بازسازی نیازی به پول اعراب نداریم
شنبه 11 خرداد 1398 - 16:06

یک نماینده پارلمان سوریه با بیان اینکه مردم این کشور خود توانایی بازسازی کشورشان را دارد، تأکید کرد که سوریه نیازی به پول «دشمنانش» ندارد.

العالم _ سوریه

«محمود جوخدار» نماینده پارلمان سوریه در سخنانی با متهم کردن بیشتر کشورهای عربی به حمایت از تروریسم در کشورش گفت که مردم سوریه نیازی به پول اعراب و آمریکا ندارند.

او در مصاحبه با پایگاه خبری المعلومه، گفت که تروریست‌ها با پول‌های کشورهای عربی و غربی به خصوص آمریکا و فرانسه، سوریه را نابود کرده‌اند و مردم سوریه اکنون نیازی به پول این کشورها ندارند. او کشورهای عربی را خائن به عرق عربی بودنشان دانست.

«محمود جوخدار» افزود: ایالات متحده و فرانسه همچنان در رأس حامیان تروریسم و تروریست‌ها هستند و این کشورها دشمنان سوریه و محور مقاومت به شمار می‌روند.

با قطعی شدن پیروزی دولت سوریه در هشت سال بحران، اکنون موضوع اصلی در کنار مسأله آزادسازی ادلب، بازسازی و حضور کشورها در این روند است. در ماههای گذشته بسیاری از کشورهای عربی برای بازگشت به سوریه و بازگشایی سفارتخانه‌های خود ابراز تمایل کرده و امارات و بحرین تصمیم خود را عملی کرده‌اند. کارشناسان یکی از عوامل بازگشت کشورهای عربی به سوی دمشق را تلاش آن‌ها برای سهیم شدن در روند بازسازی این کشور ذکر کرده‌اند.

پیش از این «دیمتری سابلین»، نماینده دومای دولتی روسیه به نقل از بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه گفته بود که بازسازی اقتصاد سوریه به ۴۰۰ میلیارد دلار نیاز دارد. بشار اسد به این هیأت روسی گفته بود که شرکت‌های غربی در حوزه نفت و گاز سوریه هیچ جایی ندارند.

ریاض حداد، سفیر سوریه در مسکو نیز در ۳۰ فروردین گذشته اعلام کرد که روسیه، ایران و چین اصلی‌ترین کشورهایی هستند که در بازسازی سوریه نقش‌آفرینی خواهند کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها