مقاومت عراق آماده دفاع از قدس شریف است

مقاومت عراق آماده دفاع از قدس شریف است
يکشنبه 12 خرداد 1398 - 14:06

دو تن از شخصیت های جهادی برجسته عراق تاکید کردند که گروه های مقاومت اسلامی عراق آماده دفاع از قدس شریف هستند.

العالم ـ عراق

«ابوعلی البصری» معاون نایب رئیس تشکیلات بسیج مردمی الحشد الشعبی و «سید جعفر الحسینی» سخنگوی نظامی گروه مقاومت اسلامی «کتائب حزب الله» عراق خاطرنشان ساختند که مقاومت عراق آمادگی لازم را برای دفاع از قدس شریف و مبارزه در کنار نیروهای جهادی فلسطینی علیه رژیم غاصب صهیونیستی را دارند.

البصری در اظهاراتش تاکید کرد که مسئله فلسطین یک مسئله اسلامی – عربی و انسانی است که گذشت زمان هرگز نمی‌تواند این حق مشروع ملت فلسطین را ساقط کند.

وی اضافه کرد که از وقتی انقلاب اسلامی ایران پیروز شد امام خمینی (ره) با ابتکار روز جهانی قدس خون تازه ای در رگ مسئله فلسطین و قدس شریف تزریق کرده است.

به گفته وی، امام رحمه الله علیه همه مستضعفان جهان را به حمایت از مظلومیت فلسطین فراخواند و اکنون بعد از گذشت این همه سال از آن فراخوان مبارک، کشورهای اسلامی و بسیاری از کشورهای جهان شاهد تظاهرات گسترده مردم در حمایت از ملت فلسطین است تا تأکیدی باشد بر اینکه قدس شریف پایتخت ابدی فلسطین باقی می‌ماند.

البصری که از فرماندهان ارشد الحشد الشعبی نیز به شمار می‌رود خاطرنشان ساخت که امسال استکبار فشارهای خود را برای پایان دادن به مسئله فلسطین به حد اقصا رسانده و جمهوری اسلامی ایران را به عنوان مهمترین حامی و مدافع فلسطین تحت فشار گذاشته است.

وی در عین حال افزود که راهپیمایی‌های گسترده امسال تعبیری از مخالفت وسیع مردمی با این فشارها و تهدیدها و طرح‌های مشکوک و خفت بار برخی از حکام عرب در لوای طرح موسوم به معامله قرن است.

البصری اضافه کرد که راهپیمایی‌های ملت عراق در روز جهانی قدس و مشارکت وسیع گروه‌های مقاومت اسلامی که با داعش جنگیدند و بر تروریسم پیروز شدند، در این راهپیمایی‌ها تأکیدی بر آمادگی آنها برای حمایت از فلسطین و آزادی قدس شریف تحت رهبری جانشین برحق امام خمینی (ره) حضرت مقام معظم رهبری است.

از طرفی سخنگوی نظامی گروه مقاومت اسلامی کتائب حزب الله عراق به ایرنا گفت که قدس پایتخت کشور اسلامی فلسطین است و تمامی تلاش‌ها برای اینکه این توصیف از قدس گرفته و به رژیم غاصب صهیونیستی ملحق شود، به ثمر نخواهد نشست.

سید جعفر الحسینی تاکید کرد که امروز جهت گیری همه ملت‌های مسلمان و گروه‌های مقاومت در سراسر جهان اسلام مخالفت با طرح موسوم به معامله قرن است که آمریکا متولی آن شده است.

وی با انتقاد از همراهی برخی شیخ نشین های حوزه خلیج فارس با این طرح آمریکایی درمنطقه گفت که شیخ نشین های عرب حوزه خلیج فارس که سیاست عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را در پیش گرفته و به دلالان معامله قرن درمنطقه تبدیل شده‌اند به زودی منزوی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه آینده منطقه از آن ملت‌های مسلمان است گفت که راهپیمایی‌های گسترده روز جهانی قدس امسال نشان داد که این ملت‌ها و گروه‌های مقاومت هستند که آینده منطقه را ترسیم خواهند کرد.

پربیننده ترین خبرها