نیروهای یمنی کنترل هفت پایگاه در نزدیکی مرز عربستان را به دست گرفتند

نیروهای یمنی کنترل هفت پایگاه در نزدیکی مرز عربستان را به دست گرفتند
سه شنبه 14 خرداد 1398 - 14:01

نیروهای ارتش و انصارالله یمن توانستند در عملیاتی کنترل هفت پایگاه ائتلاف سعودی-اماراتی را به دست بگیرند.

العالم _ یمن

نیروهای انصارالله و ارتش یمن طی عملیاتی در شمال این کشور و مشرف به مرز عربستان، هفت پایگاه نظامی وابسته به ائتلاف سعودی-اماراتی را به کنترل خود در آوردند.

به گزارش شبکه المسیره، یک منبع نظامی یمنی گفت که نیروهای انصارالله و ارتش یمن عملیات وسیعی را در شهرستان «خب» و «الشعف» در شرق استان الجوف انجام دادند و همزمان توپخانه نیروهای یمنی نیز مواضع ائتلاف متجاوز به یمن را هدف قرار داد.

در این عملیات هفت پایگاه نظامی ائتلاف سعودی-اماراتی به کنترل نیروهای یمنی در آمد و نیروهای وابسته به این ائتلاف کیلومترها عقب‌نشینی کردند. همزمان نیروهای ائتلاف سعودی-اماراتی تلاش کردند از سه محور از طریق استان عسیر عربستان وارد خاک یمن شوند که با مقاومت نیروهای یمنی مجبور به عقب‌نشینی شدند.

یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله نیز روز گذشته (دوشنبه) با شلیک یک فروند موشک بالستیک «بدر-اف»، محل تجمع عناصر ائتلاف سعودی در استان البیضاء (جنوب) را هدف قرار داد.

عمده عملیات‌های نیروهای یمنی و همچنین پاتک‌های نیروهای ائتلاف متجاوز به یمن در جبهه شمالی، ایذائی و محدود به مناطق کوچک است؛ در صورتی که عملیات‌های انصارالله و ارتش یمن در جبهه جنوبی و در استان‌ الضالع وسیع و گسترده است. هرچند در روزهای اخیر از حجم درگیری‌ها در این استان نیز کاسته شده است.

در جبهه غربی و در استان الحدیده نیز علی‌رغم توافق استکهلم، حملات و خمپاره‌پراکنی ائتلاف سعودی-اماراتی همچنان ادامه دارد. شب گذشته فرودگاه الحدیده و خیابان صنعاء در شهر الحدیده با ۱۱ گلوله خمپاره و شش فروند موشک کاتیوشا هدف قرار گرفت.

تلاش‌های سازمان ملل و حتی عقب‌نشینی نیروهای انصارالله و ارتش یمن در راستای نشان دادن حسن نیت از استان الحدیده نیز هنوز نتوانسته توافق استکلهم سوئد را عملی سازد. این توافق در دسامبر 2018 میان هیأت یمنی و هیأت دولت مستعفی امضاء شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها