رسوایی هیات صهیونیستی، دولت تونس را لرزاند

رسوایی هیات صهیونیستی، دولت تونس را لرزاند
سه شنبه 21 خرداد 1398 - 17:14

یکی از اعضای حزب سیاسی " جریان مردمی " تاکید کرد سفر اخیر هیات اسرائیلی به تونس ، رسوایی جدیدی را برای دولت تونس و ائتلاف حاکم نزد افکار عمومی و محافل بین المللی  رقم زد.

العالم - تونس

"ولید عباسی" در گفت وگو با برنامه "مع الحدث" در شبکه العالم اظهار داشت : این سفر سندی بر درستی اتهامات حزب جریان مردمی تونس به دولت و ائتلاف حاکم بر تونس مبنی بر وجود رابطه ای مشکوک میان دولت و رژیم اسرائیل بود که این ها همه واقعیت دارد و اتهام محض نیست .

عباسی گفت :افکار عمومی تونس از سفر این هیات اسرائیلی اطلاع نداشت و از طریق رسانه های اسرائیلی از ان آگاه شد البته شایعات و اخباری درباره آن انتشار یافته بود .

وی تاکید کرد: سفر این هیات صهونیستی به تونس با هماهنگی با دولت تونس و با تدابیر امنیتی دولت همراه بوده است .

وی افزود: گردشگران اسرائیلی افزون بر 2000 نفر ، با گذرنامه های اسرائیلی وارد تونس شده اند .

این عضو حزب سیاسی گفت: تدابیر امنیتی تونس برای این هیات اسرائیلی بسیار شدید بود و این گروه در مناطق مختلف شمال و جنوب تونس گردش کردند.

وی گفت: این رسوایی جدیدی است که به پرونده دولت تونس افزوده خواهد شد .

وی تاکید کرد: این سفر بیانگر این است که دولت و ائتلاف حاکم بر تونس مرحله عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی و تعامل آنان با معامله قرن را پشت سر گذاشته است.

وی درباره معامله قرن ترامپ گفت: هدف اصلی از معامله ترامپ؛ ایجاد رابطه طبیعی میان اشغالگران صهیونیستی با کشورهای عربی و همسایه است .

این سفر هم چنین نشان می دهد دولت تونس خدمات جدیدی در چارچوب عادی سازی رابطه با این رژیم، ارائه می دهد.

عضو حزب جریان مردمی هم چنین از نقش برخی از شبکه های تونسی در برخورد با پرونده عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی انتقاد کرد .

وی افزود: برخی از این شبکه ها دارای خطوط قرمزی هستند که مساله عادی سازی رابطه و رابطه دولت تونس با رژیم صهیونیستی از جمله انهاست و از شبکه العالم برای شفاف سازی درباره این پرونده ها نیز قدردانی می کنند.

گزارش یک شبکه عبری درباره سفر گردشگران اسرائیلی به منزل خلیل الوزیر ابوجهاد یکی از رهبران فلسطینی در تونس نیز جنجال گسترده ای در افکار عمومی تونس به وجود آورد و با انتقادات تندی از قدرت سیاسی روبرو شد و مسئولیت کامل،خطرات عادی سازی رابطه با این رژیم را بر عهده آن انداخت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها