توصیه نخست وزیر قطر به عربستان پس از حمله به فرودگاه ابها

توصیه نخست وزیر قطر به عربستان پس از حمله به فرودگاه ابها
جمعه 24 خرداد 1398 - 12:41

حمد بن جاسم آل ثانی، نخست وزیر قطر پس از آنکه فرودگاه ابها مورد حمله پهپادهای یمنی قرار گرفت، توصیه هایی به حکام سعودی کرد.

العالم - جهان اسلام

آل ثانی در مجموعه توییت های خود نوشت: هیچ ایرادی ندارد شما از کشور دوست و برادر عمان برای آغاز مذاکرات جدی به منظور پایان دادن به این جنگی که بازنده و برنده ندارد، کمک بگیرید.

وی درباره حمله به فرودگاه ابها گفت: حمله ها و انفجارهایی که در عربستان رخ می دهند و انصار الله مسئولیت آنها را بر عهده گرفته است، اتفاقات ناخوشایندی است که درعربستان رخ می دهد. ثبات این کشور در منطقه مهم است. آرزوی ما این است که تجدید جدی در همه عواملی که کار را به اینجا رسانده اند صورت گیرد. این تجدید نظر هیچ اشکالی ندارد.

وی افزود: حوادثی که برای نفت کش ها پیش آمده است و روند و زیان های آن پیوسته در حال تشدید است، نیازمند بررسی عمیق و واقع بینانه و تفکر توأم با آرامش است تا بتوان عوامل اصلی این حمله ها را که به دنبال به آتش کشیدن منطقه هستند را یافت. این عوامل به طور قطع خارج از مجموعه کشورهای شورای همکاری هستند.

وی در ادامه گفت: همچنین به طور عمیق و جدی باید به این موضوع فکر کنیم که کدام یک از دوستان ما حاضرند بدون اینکه بهای گزافی طلب کنند، به ما کمک کنند.

آل ثانی در پایان گفت که امیدوار است کشورهای حاشیه خلیج فارس نشستی طولانی تر و مفصل تر از نشست نیم ساعته مکه برای بررسی وضعیت حساس فعلی تشکیل دهند. تا شاید بتوانیم راه چاره ای بیابیم.

ائتلاف سعودی آمریکایی متعهد شده بود که پاسخ قاطعانه ای به حمله روز چهارشنبه موشکی ارتش یمن به فرودگاه ابها در جنوب عربستان خواهد داد.

پربیننده ترین خبرها