در بیروت اعلام شد؛

شرکت‌کنندگان در نشست منامه خیانتکارند

شرکت‌کنندگان در نشست منامه خیانتکارند
دوشنبه 3 تير 1398 - 17:31

شخصیت‌های مختلف بحرینی، فلسطینی و لبنانی امروز (دوشنبه) در مخالفت با نشست منامه، در بیروت نشستی برگزار کردند و همراه‌شدگان با طرح آمریکا را «خائن» خواندند.

العالم - فلسطین اشغالی

نشست اقتصادی بحرین به عنوان اولین گام در راستای اجرایی کردن طرح موسوم به «معامله قرن» قرار است فردا (سه شنبه، 4تیرماه) در بحرین برگزار شود.

بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، جمعیت «الوفاق» بحرین در همین راستا امروز نشستی در بیروت برگزار کرد؛ «حسین الدیهی» معاون دبیرکل الوفاق در این نشست اعلام کرد: ملت بحرین متعهد به دفاع از مسأله فلسطین است.

الدیهی ادامه داد، امت اسلامی علی‌رغم تمامی بحران‌ها همچنان بر پایتختی قدس به عنوان پایتخت فسلطین تأکید دارد.

وی افزود: دفتری سری برای موساد در بحرین وجود دارد و رژیم (آل‌ خلیفه) سال‌هاست که با رژیم اسرائیل رابطه دارد؛ اگر سرکوب شدید وجود نداشت می‌دیدید که ملت بحرین برای حمایت از فلسطین بیرون می‌آمدند (تظاهرات می‌کردند).

«احمد ابوعطایا» نماینده جبهه مردمی برای آزادی فلسطین هم اعلام کرد: نشست بحرین به معنای لغو تمام تصمیم‌های بین‌المللی به نفع تصمیم آمریکاست، این نشست زمینه را برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی فراهم می‌کند.

ابوعطایا ادامه داد: از ایران تشکر می‌کنیم که با ساقط کردن پهپاد آمریکایی به این کشور «درس» داد.

«حسن عزالدین» مسئول روابط عربی حزب‌الله گفت، این نشست نشان‌دهنده موضع ملت بحرین نیست.

وی ادامه داد، جدیدترین مورد در روند عادی‌سازی روابط عربی با رژیم صهیونیستی، جرأت و وقاحت برخی کشورهای عربی در این خصوص است.

عزالدین در ادامه گفت: مقاومت امروز توانا و قدرتمند است و توانایی‌ها در اختیار دارد که منجر به اضطراب و ترس دشمن شده است. تأکید می‌کنیم که شانه خالی نمی کنیم و از ذره‌ای ازخاک فلسطین نمی‌گذریم.

وی سپس تصریح کرد: کسانی که در منامه جمع می‌شوند خیانتکار و تروریسم هستند. قدس پایتخت ابدی فلسطین است و رژیم صهیونیستی رو به زوال است.

«احسان عطایا» نماینده گروه‌های فلسطینی اعلام کرد، تا زمانی که فلسطینی‌ها نشست با نشست منامه مخالفت کنند این نشست به جایی نخواهد رسید.

وی ادامه داد، تمام تلاش‌ها برای فروش فلسطین شکست خواهد خورد زیرا «مقاومت و فلسطینی» حاضر است. پیام تمام جهان همراه با مسأله فلسطین این است که گام‌های عملی در راستای آزادسازی فلسطین برداشته شود.

عطایا تأکید کرد، آمریکا امروز سردرگم است و نمی‌تواند مقاومت و فلسطین را شکست دهد.

دیروز گروه‌های مختلف فلسطینی اعلام کردند، نشست منامه که قرار است سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری (4 و 5 تیرماه) برگزار شود را محکوم و اعلام کردند از نظر آن‌ها این نشست مانند وارد کردن خنجری مسموم در پشت ملت فلسطین است.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها