پاکستان: حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس تهدیدی علیه صلح است

پاکستان: حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس تهدیدی علیه صلح است
چهارشنبه 5 تير 1398 - 10:13

وزیر امور خارجه پاکستان با ابراز نگران جدی نسبت به تشدید تنش ها میان تهران و واشنگتن، تاکید کرد: افزایش حضور نظامی آمریکایی ها در خلیج فارس تهدیدی علیه صلح و امنیت خلیج فارس است.

العالم - آسیا

رسانه‌های پاکستانی روز چهارشنبه گزارش دادند: «شاه محمود قریشی» در جریان سفر به بروکسل طی سخنرانی در نشست کمیته سیاسی و امنیتی اتحادیه اروپا اظهار داشت: پاکستان نسبت افزایش تنش‌ها میان ایران و آمریکا نگرانی جدی دارد.

وی هشدار داد که وضعیت فعلی تبدیل به نگرانی جدی برای صلح و امنیت منطقه‌ای و جهانی شده است.

قریشی با تاکید بر مواضع دولت پاکستان مبنی بر حل و فصل همه اختلافات و بحران‌ها در منطقه از طریق دیپلماتیک و مذاکرات، افزود: اقدامات ثبات زدایی علیه ایران به ضرر پاکستان است.

وی تاکید کرد: اقدام آمریکا مبنی بر اعزام ناو جنگی و بمب افکن به منطقه خلیج فارس صلح را به طور جدی با خطر مواجه کرده است.

وزیر امور خارجه پاکستان هشدار داد: هرگونه تهدید ایران به طور بالقوه امنیت پاکستان را با چالش روبرو می‌کند و احتمال بروز مشکلاتی از جمله سرازیر شدن پناهندگان و حضور اضافی نیروهای مختلف در همسایگی وجود دارد.

وی افزود: هرگونه رویارویی احتمالی در منطقه فرآیند صلح در افغانستان را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وزیر امور خارجه پاکستان توافق هسته‌ای ایران را پیشرفت قابل توجه توصیف و بر حفظ آن تاکید کرد و افزود: آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها عملکرد ایران درخصوص برجام را تأیید کرده است.

وی افزود: پاکستان از اقدامات طرف‌های اروپایی برای حفظ برجام و تضمین اجرای تعهدات آن از سوی اعضای این توافق استقبال می‌کند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها