دیدار عبدالمهدی با یک هیات شورای امنیت در بغداد

دیدار عبدالمهدی با یک هیات شورای امنیت در بغداد
شنبه 8 تير 1398 - 21:41

نخست‌وزیر عراق که امروز میزبان یک هیات رسمی شورای امنیت سازمان ملل در بغداد بود، در دیدار با نمایندگان رئیس و اعضای شورای امنیت خواستار حمایت بین‌المللی گسترده از عراق پس از شکست داعش شد.

العالم - عراق

نخستین هیات رسمی شورای امنیت سازمان ملل متشکل از نمایندگان رئیس و اعضای شورای امنیت روز شنبه برای دیدار با مسئولان عراقی از جمله «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق وارد بغداد شد.

عبدالمهدی در این دیدار گفت که «عراق شاهد جنگ‌های خارجی و داخلی و حملات ویرانگر و مرگبار گروه‌های تروریستی بود که در اثر آن زیرساخت‌های این کشور تخریب شد و ثروت‌های آن به هدر رفت، اما عراقی‌ها با وجود همه این مشکلات، موفق شدند چند انتخابات قانونگذاری انجام دهند و علاوه بر آن بر داعش پیروز شوند و اراضی اشغال‌شده را آزاد کنند».

وی افزود: «مرجعیت دینی عراق زمانی که فتوای جهاد را برای دفاع از عراق صادر کرد، میلیون‌ها نفر داوطلب شدند و با وحدت صفوف در برابر داعش پیروز شدند. با توجه با بحران‌های عمیق و چالش‌های بزرگی که عراق با آن مواجه است، حمایت بین‌المللی از این کشور برای بازسازی مناطق آزاد شده و آسیب‌دیده باید در سطح گسترده باشد».

«منصور العتیبی» نماینده دائم کویت در سازمان ملل که اکنون ریاست دوره‌ای شورای امنیت را برعهده دارد، به عنوان رئیس هیأت اعزامی به عراق گفت که شورای امنیت سازمان ملل از تلاش‌های بغداد برای بازسازی و گام‌هایی که دولت در اصلاحات برداشته حمایت می‌کند.

دفتر نخست‌وزیری عراق هم در بیانیه‌ای گفت که رئیس هیأت اعزامی شورای امنیت سازمان ملل به عراق در دیدار با «عادل عبدالمهدی» تاکید کرد، طرح بغداد برای بهبود روابط با همسایگان و کشورهای منطقه یک سیاست حکیمانه است.

هیات مذکور به دعوت رسمی عراق به بغداد سفر یک روزه‌ای انجام داده و قرار است به اربیل رفته و با مسئولان منطقه کردستان عراق نیز گفت‌وگو کند.

اعضای این هیات در این سفر یک روزه خود به عراق با رئیس جمهور، رئیس مجلس و تنی چند از سران سیاسی عراق نیز دیدار کرده بودند.

فارس

پربیننده ترین خبرها