اعلام موضع حزب الله درباره "جبل لبنان/ ضربه زدن به ثبات کشور به نفع هیچ کس نیست

اعلام موضع حزب الله درباره
پنج‌شنبه 13 تير 1398 - 16:24

حزب الله لبنان موضع خود را درباره حادثه امنیتی اخیر در منطقه "قبرشمون " در جبل لبنان اعلام و تاکید کرد: ضربه زدن به ثبات لبنان، به نفع هیچ یک از لبنانی ها نیست و اختلافات باید در چارچوب سیاسی باقی بماند.

العالملبنان

"محمد فنیش" وزیر ورزش و جوانان که از وزرای حزب الله در دولت لبنان است، گفت : از همگان انتظار می رود که با درایت و تدبیر ، به مسائل رسیدگی کنند، اما درعین حال، نباید در برخورد با هیچ گونه جرم و جنایتی علیه امنیت داخلی سستی به خرج داد.

فنیش تاکید کرد: نهادهای امنیتی و قضائی باید به خوبی به نقش خود در مجازات قانون شکنان عمل کنند.

وزیر ورزش و جوانان لبنان همچنین بر لزوم ادامه فعالیت دولت تاکید کرد و گفت حزب الله نظر خود را درباره ارجاع موضوع " قبر شمون" به شورای دادگستری، پس از بررسی این موضوع در هیات دولت ارائه می کند.

"حزب دموکراتیک لبنان" اعلام کرد "طلال ارسلان" رئیس این حزب، با احترام به خواسته هیات عالی معنوی طایفه موحدین دروز با خانواده های مقتولان در حادثه قبرشمون توافق کرد که موعد تشییع آنان در دو مراسم حزبی و مردمی در روزهای جمعه و شنبه آینده برگزار شود.

عصر یکشنبه کاروان «صالح الغریب» وزیر مشاور دولت لبنان در امور آوارگان در شرق این کشور هدف تیراندازی قرار گرفت. در این تیراندازی که در روستای قبرشمون در استان جبل لبنان رخ داد، دو نفر از محافظان وزیر لبنانی کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

"صالح الغریب" وابسته به حزب دموکراتیک لبنان (از احزاب دروزی) و شخص «طلال ارسلان» است؛ فردی که به سوریه نزدیک و از مخالفان «ولید جنبلاط» رئیس دیگر حزب دروزی لبنان به نام «التقدمی الاشتراکی» است.

پربیننده ترین خبرها