بازداشت "سرکرده ارشد داعش در استرالیا"

بازداشت
پنج‌شنبه 13 تير 1398 - 22:12

رسانه های استرالیایی از بازداشت یکی از عناصر افراطی خطرناک به اتهام برنامه ریزی برای اجرای حملات تروریستی در سیدنی خبر دادند.

العالم آسیا

روزنامه "The Sydney Morning Herald" امروز با استناد به مدارک و اسناد قضایی نوشت: این تروریست که خود را "سرکرده ارشد داعش در استرالیا" معرفی کرده است، "اسحاق المطری" نام دارد و بیست ساله است، مخفیگاهی را در منطقه الجبال الزرقاء (کوه های آبی) در نیوساوت ویلز ایجاد کرد و ریاست گروهی از عناصر گروه تروریستی داعش را برعهده گرفت که این گروه، برای اجرای حمله به کلیساها و دادگاه ها ومراکز پلیس در مرکز سیدنی برنامه ریزی می کرد.

این روزنامه نوشت: المطری، مغز متفکر عملیاتی است که با شکست مواجه شد. طی این عملیات، پول هایی به خارج از کشور برای وارد کردن سلاح های گرم و مهمات و مواد منفجره انتقال یافت.

وی همچنین لباس نظامی مشابه لباسی که نظامیان ارتش آمریکا استفاده می کردند، برای طرفدارانش در مخفیگاهش تهیه کرده بود.

المطری بلیط سفر به اسلام آباد از طریق چین با هدف نفوذ به آن چه "ولایت خراسان" داعشی در افغانستان نامیده می شود، خریداری کرد.

این روزنامه همچنین نوشت که المطری در سال 2017 توسط نیروهای امنیتی لبنان بازداشت شده بود، تلاش کرد تا برای جنگ در صفوف داعش وارد خاک سوریه شود.

وی به مدت 9 ماه در زندان رومیه بود و سپس به وطنش بازگشت.

به نوشته این روزنامه، المطری هنگام بازگشت به کشور، تحت نظر یک برنامه دولتی برای مبارزه با افراطگرایی قرار گرفت و از آن زمان، پلیس، فعالیت های وی را در عالم واقع و نیز در فضای مجازی زیر نظر گرفت و وی به همراه دو نفر دیگر، روز سه شنبه گذشته به دنبال رصد شدن تهدیداتی در فضای مجازی مبنی بر تصمیم به اجرای حمله تروریستی بازداشت شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها