عملیات‌ پهپادی و توپخانه‌‌ای ارتش یمن در جبهه‌های مختلف

عملیات‌ پهپادی و توپخانه‌‌ای ارتش یمن در جبهه‌های مختلف
دوشنبه 17 تير 1398 - 15:02

ارتش یمن در پاسخ به ادامه حملات ائتلاف سعودی، امروز (دوشنبه) چندین عملیات مشترک پهپادی و توپخانه‌ای علیه مواضع ائتلاف متجاوز انجام داد.

العالم - یمن

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امروز (دوشنبه) در عملیات مشترک پهپادی و توپخانه‌ای مواضع ائتلاف متجاور در جبهه «الوازعیه» واقع در «تعز» را هدف قرار گرفتند.

بر اساس گزارش وب‌سایت «انصارالله»، این عملیات منجر به کشته و زخمی شدن چند نفر از «منافقان» وابسته به ائتلاف سعودی در جبهه مذکور شد.

یگان پهپادی و توپخانه‌ای ارتش یمن دیروز (یکشنبه) نیز عملیاتی مشترک در «قانیه» واقع در استان «البیضاء» انجام داده بودند.

همچنین ارتش یمن امروز یک خودروی زرهی ائتلاف سعودی را در «الربوعه» عسیر هدف قرار داد. این خودرو که از نوع « Oshkosh M-AT» بوده با موشکی هدایت‌شونده زده شد و افراد سوار بر آن کشته یا زخمی شدند.

از دیگر عملیات‌‌های امروز ارتش یمن ، عملیاتی هجومی علیه مواضع نیروهای ائتلاف سعودی در «جازان» بود.

این عملیات در نزدیکی «جبل قیس» انجام شد و علاوه بر کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای ائتلاف متجاوز، مقادیر زیادی سلاح و مهمات نیز به غنیمت گرفته شد.

ارتش یمن طی ساعت‌های گذشته یک پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی را در شرق «جبل الدود» (در جازان) ساقط کرده بود.

ارتش یمن دیروز نمایشگاهی از سلاح‌های خود افتتاح کرد که در آن موشک جدید با نام «قدس 1»، پهپاد «صماد 1»، پهپاد «صماد 3» و پهپاد «قاصف k2 » به نمایش گذاشته شده است.

«محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع یمن در نمایشگاه مذکور اعلام کرد: با کار کارشناسان نظامی و تجربه‌های داخلی به مرحله پیشرفته‌ای در زمینه ساخت (تسلیحات) نظامی رسیده‌ایم.

وی افزود، مادامی که کشورهای عضو ائتلاف متجاوز به حملات خود پایان نداده‌اند، آینده برای آنها دردآورتر خواهد بود .

فارس

پربیننده ترین خبرها