دیدار فرستاده سازمان ملل با وزیر خارجه سوریه در باره کمیته قانون اساسی

دیدار فرستاده سازمان ملل با وزیر خارجه سوریه در باره کمیته قانون اساسی
چهارشنبه 19 تير 1398 - 17:22

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه روز چهارشنبه دیدار با ولید معلم وزیر خارجه این کشور درباره تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه را بسیار مثبت و سازنده توصیف کرد.

العالم ـ سوریه

بنابر گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، گیر پدرسن که روز گذشته (سه شنبه) وارد سوریه شده است، با برخی از مقامات از جمله ولید معلم وزیر خارجه دیدار و درباره تشکیل کمیته قانون اساسی این کشور گفت و گو کرد.

وی این دیدار را بسیار خوب و مثبت ارزیابی و تاکید کرد که دیدار با معلم پیشرفت چشمگیری داشت.

پدرسن خاطرنشان کرد، گفت و گوها با وزیر خارجه سوریه همچنان ادامه دارد و درباره نتیجه آن بعد از دیدار دوم با ولید معلم صحبت خواهد کرد.

این چهارمین سفر پدرسن به دمشق و پس از سفر هفته گذشته وی به مسکو است.

پدرسن در سفرش به مسکو با مسئولان روس درباره تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه گفت و گو کرد.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در این دیدار گفت: تشکیل کمیته قانون اساسی در سوریه گام مهمی در حل سیاسی این کشور به شمار می‌رود.

قرار است اعضای کمیته قانون اساسی سوریه سه گروه باشد که هر گروه شامل ۵۰ نفر است.

پدرسن پیشتر نیز درباره اوضاع ادلب ابراز نگرانی کرده و گفته بود، آنچه در این شهر جریان دارد، تنها تهدیدی برای سوریه نیست بلکه ابعاد آن برای تمامی منطقه خطرآفرین است.

الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه نیز روز گذشته (سه شنبه) در دیدار با علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امورخارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره کننده ارشد ایران در امور سوریه و یمن، تحولات دمشق از جمله تشکیل کمیته قانون اساسی و کارگروه تبادل بازداشت شدگان و ربوده شدگان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

پربیننده ترین خبرها