آلمان درخواست آمریکا برای اعزام نیرو به سوریه را رد کرد

آلمان درخواست آمریکا برای اعزام نیرو به سوریه را رد کرد
دوشنبه 17 تير 1398 - 17:45

سخنگوی دولت آلمان روز دوشنبه درخواست آمریکا برای اعزام نیروهای زمینی آلمان به سوریه و جایگزینی آن با نیروهای آمریکایی را رد کرد.

العالم ـ اروپا

روزنامه آلمانی "دیت زایت" گزارش داد که اشتفن زایبرت سخنگوی دولت آلمان در نشستی خبری در برلین گفت: کشورش اعزام نیروهای زمینی به سوریه را نمی‌پذیرد.

انتظار می‌رود دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از این اقدام برلین عصبانی شود چرا که وی پیشتر از آنکلا مرکل صدراعظم آلمان خواسته بود که به حضور و نقش نظامی خود در خاورمیانه پایبند باشد.

زایبرت افزود: دولت برلین به اقدامات کنونی و مشارکتش در ائتلاف (نظامی) علیه گروه داعش در سوریه پایبند است و این مسئله شامل اعزام نیروی زمینی به سوریه نمی‌شود و همه این مسئله را می‌دانند.

جیمز جفری نماینده ویژه آمریکا در سوریه روز یکشنبه گفته بود که واشنگتن به صورت رسمی از آلمان خواسته است تا نیروهای خود را به سوریه اعزام و جایگزین نیروهای آمریکایی کند.

وی با درخواست از آلمان برای اعزام مربیان نظامی، متخصصان تدارکات و تکنسین‌های نظامی، اظهار کرد: ما خواهان آن هستیم تا نیروهای آلمانی جایگزین سربازان ما در سوریه شوند.

به گزارش ایرنا، نماینده ویژه آمریکا در سوریه پیش از این در ۹ تیر ماه گفته بود که با خروج آمریکا از سوریه، تعدادی از نیروهای نظامی دیگر کشورهای عضو ائتلاف جهانی علیه داعش، جایگزین نیروهای آمریکا خواهند شد.

جفری در مصاحبه با خبرگزاری آمریکایی "دیفنس نیوز" بیان کرده بود که برخی کشورها آمادگی خود را برای جایگزینی با نیروهای آمریکا در سوریه اعلام کرده‌اند.

نماینده ویژه آمریکا در سوریه تصریح کرد: شماری از کشورها شاید بخواهند اعزام نیروهای جدید خود به سوریه را در سکوت انجام دهند که ما نیز از این اقدام استقبال می‌کنیم.

پربیننده ترین خبرها