نگاهی به پرونده حصه بن سلمان؛ برده داری به سبک خاندان آل سعود

نگاهی به پرونده حصه بن سلمان؛ برده داری به سبک خاندان آل سعود
پنج‌شنبه 20 تير 1398 - 15:31

غرور، تکبر، کینه، بدبینی و قساوت از صفات مشترک اکثر اعضای خاندان آل سعود است، اصرار به تداوم قتل عام مردم یمن که از فقر و محاصره و گرسنگی رنج می برند، از بین بردن جمال خاشقچی به بدترین شکل ممکن و جنایاتی که زنان و مردان عضو این خاندان در خارج از کشور مرتکب می شوند همه و همه بازتاب این ویژگی ها در شخصیت فرزندان و نوادگان عبدالعزیز آل سعود است.

العالم-عربستان سعودی

مسئله عجیب اینجاست که این صفات اخلاقی که در روح و روان زنان و مردان خاندان آل سعود رسوخ پیدا کرده است تنها در برابر ضعیفان نمود پیدا می کند، اما اگر طرف مقابل یک شخص قوی و زورگو باشد در برابر این فرد به کل منفعل شده و بی اختیار می شوند حتی اگر آن طرف به آنها اهانت کند و مال و اموال آنها را به غارت ببرد بازهم منفعل می مانند، همانند کاری که ترامپ هم اکنون با آنها می کند.

به عنوان آخرین ظلم و ستمی که این خاندان علیه مظلومان روا کردند می توان به پرونده تعرض و بدرفتاری "حصه" دختر سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی با کارگر خود اشاره کرد.

در پرونده حصه آمده است که این شاهزاده سعودی روز 26 سپتامبر 2016 در آپارتمان اختصاصی خود در پاریس به محافظش دستور داد بود که کارگرش را تنبیه بدنی کند.

دادستان در جلسه محاکمه خواستار صدور حکم 6 ماه حبس تعلیقی و پرداخت جریمه ای به ارزش 6 هزار یورو شده است.

حصه به صورت غیابی محاکمه می شود و فقط محافظش به نام "رانی سعیدی" در جلسه دادگاه حضور دارد.

قرار بازداشت حصه دسامبر 2017 صادر شده بود و قاضی در قرار بازداشت اتهاماتی را همچون "همدستی برای برخورد خشونت آمیز عمدی" را به شاهزاده و محافظش به علت ضرب و شتم کارگری ساختمانی به نام "اشرف عید" در آپارتمان شاهزاده سعودی در غرب پاریس وارد کرده است.

قاضی دادگاه می گوید که شاهزاده حصه به کارگر گفته است که "باید این سگ بمیرد زیرا لیاقت زنده ماندن را ندارد" و به محافظش دستور داد که وی را تنبیه بدنی کند و محافظ نیز با کارگر برخورد فیزیکی کرد و وی را از ناحیه دست و صورت مجروح کرد و به وی گفت که باید پاهای شاهزاده را ببوسی.

حکم نهایی دادگاه پاریس روز 12 سپتامبر 2019 صادر خواهد شد.

این حادثه نشان می دهد که چه حوادث و جایات فجیعی در داخل کاخ های آل سعود در جریان است و افشای این پرونده و کشیده شدن پای آنها به دادگاه حاکی از آن است که پول آل سعودی ها دیگر در این موارد به کارشان نمی آید.

پربیننده ترین خبرها