آخرین خبر از تنش برجای مانده از جنگ جهانی دوم میان کره جنوبی و ژاپن/ توکیو و سئول به سازمان جهانی تجارت شکایت می برند

آخرین خبر از تنش برجای مانده از جنگ جهانی دوم میان کره جنوبی و ژاپن/ توکیو و سئول به سازمان جهانی تجارت شکایت می برند
چهارشنبه 26 تير 1398 - 15:00

به گفته دیپلمات ها، ژاپن در واکنش به تصمیم کره جنوبی برای طرح مساله مناقشه تجاری دو کشور در نشست سازمان جهانی تجارت، یک مقام عالیرتبه دولتی را برای تاکید بر قانونی بودن محدودیت های اعمال شده بر صادرات به سئول، راهی نشست این سازمان می کند.

العالم ـ آسیا

به نوشته روزنامه "کوریا هرالد"، "شینزو آبه"، نخست وزیر ژاپن، "شینگو یاماگامی"، مدیر کل اداره امور اقتصادی وزارت خارجه ژاپن را به نشست دو روزه هفته آینده سازمان جهانی تجارت می فرستد تا از حقانیت اقدامات و محدودیت های اعمال شده بر صادرات برخی مواد مهم و حساس به کره جنوبی دفاع کند.

به گفته این دیپلمات ها، نظر یاماگامی این است که این محدودیت ها به منزله تحریم تجاری نیست و هدف از اعمال آنها، رفع نگرانی های مربوط به امنیت ملی کشور است. وی قرار است در نشست سازمان جهانی تجارت تاکید کند این محدودیت ها مطابق با اصول تجارت آزاد است و با بیانیه ماه گذشته گروه ۲۰ در رابطه با ترویج تجارت آزاد و منصفانه مغایرتی ندارد.
در نشست شورای عمومی سازمان جهانی تجارت در روزهای اول و دوم مرداد، ۱۶۴ کشور و مناطق عضو شرکت می کنند.

ژاپن در اوایل ژوئیه (دهه اول تیر) به تلافی حکم سال گذشته دیوان عالی کره جنوبی مبنی بر پرداخت غرامت از سوی شرکت‌های ژاپنی به قربانیان کار اجباری دوران جنگ جهانی دوم و حاکمیت استعمار ژاپن بر شبه جزیره کره، محدودیت‌هایی بر صادرات کالاهای حساس و مورد استفاده در تولید نیمه رساناها به کره جنوبی اعمال کرد.

به گزارش ایرنا، با گذشت دو هفته از اعمال این محدودیت‌ها، هیچ نشانه‌ای دال بر پایان یافتن مناقشه بین دو کشور به چشم نمی‌خورد.

کره جنوبی که تا کنون موفق به لغو این محدودیت‌ها نشده است و اقدام ژاپن را مغایر با اصول سازمان جهانی تجارت می‌داند، تصمیم دارد در نشست شورای عمومی سازمان جهانی تجارت در تاریخ ۲۳ و ۲۳ ژوئیه (اول و دوم مرداد) به طرح مساله این محدودیت‌ها بپردازد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها