تفریح به سبک ایرانی با نفتکش انگلیسی

تفریح به سبک ایرانی با نفتکش انگلیسی
دوشنبه 31 تير 1398 - 20:45

اقدام قاطع حقوقی ایران در برابر راهزنی دریایی انگلیس و توقیف نفتکش این کشور از سوی نیروهای سپاه، کاربران فضای مجازی را بر سر ذوق آورده و نسبت به آن واکنش های جالبی از خود نشان داده اند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

تفنگداران نیروی دریایی انگلیس ۱۳ تیرماه 1398 ابر نفتکش «گریس ۱» حامل نفت خام ایران را در جبل الطارق در حالی با ادعای این که این کشتی تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه را نقض کرده، توقیف کردند که طبق قوانین بین المللی نه ایران و نه هیچ کشور دیگری به غیر از اتحادیه اروپا ملزم به رعایت این تحریم نیستند.

متعاقب اقدام ماجراجویانه انگلیس و بی اعتنایی آنها به تلاش های مکرر دیپلماتیک ایران، دو هفته پس از این ماجرا عصر روز جمعه (۲۸ تیر ماه 398 ) یک فروند نفتکش انگلیسی با نام استینا ایمپرو " "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

اقدام قاطعانه ایران در برابر ماجراجویی دریایی انگلیس، کاربران فضای مجازی را بر سر ذوق آورد و واکنش های طنزگونه‌ای را نشان دادند که در ادامه برخی از این واکنش ها و همچنین بازخوردهای جالب شماری از سیاسیون را ملاحظه خواهید کرد.

کاربری با انتشار ویدئو زیر نوشته است:

اولین واکنش ملکه انگلیس بعد از توقیف نفتکش

اولین واکنش ملکه انگلیس بعد از توقیف نفتکش

کاربری دیگر نوشته است: وضعیت کشتی های انگلیسی در خلیج فارس....

وضعیت کشتی های انگلیسی از امشب در خلیج فارس....

کاربری دیگر نیز با انتشار دیالوگ "اگر علمدار داشتیم اینقد از مرز رد میشدید همین مردم خفتت می کردن" از فیلم یتیم خانه ایران نوشت: و ما علمدار پیدا کردیم و با نیروهای مومن و انقلابی خودمان اجازه تجاوز به هیچ ملوان و نفتکشی ندادیم.

س

س

s

d

پربیننده ترین خبرها