واکنش نماینده دایم سوریه در سازمان ملل به حمله موشکی رژیم صهیونیستی

واکنش نماینده دایم سوریه در سازمان ملل به حمله موشکی رژیم صهیونیستی
چهارشنبه 2 مرداد 1398 - 13:21

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در جلسه سه شنبه شب شورای امنیت در خصوص اوضاع خاورمیانه گفت: حملات رژیم صهونیستی به سوریه با هدف حمایت از تروریسم انجام می‌شود.

العالم ـ سوریه

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، "بشار الجعفری" در واکنش به حملات هوایی و موشکی رژیم صهیونیستی به سوریه گفت: رژیم صهیونیستی با ادامه حملات و تجاوزهای خود که در آخرین مورد آن چهار غیرنظامی کشته شدند، در حقیقت به حمایت خود از تروریست‌ها در سوریه ادامه می‌دهد.

خاطرنشان می شود که تلویزیون سوریه بامداد امروز (چهارشنبه) از مقابله پدافند هوایی سوریه با برخی اهداف مهاجم در جنوب این کشور خبر داد. برخی منابع خبری از حمله موشکی رژیم صهیونیستی به یک نقطه دیده بانی در استان ریف درعا در جنوب سوریه خبر داده اند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد با تاکید بر حق حاکیمت سوریه بر بلندی‌های جولان تصریح کرد: جولان جز جدانشدنی از خاک سوریه است و بر سر آن چانه زنی یا سازش نخواهیم کرد.
الجعفری تاکید کرد: آزادسازی جولان با توسل به قوانین و قطعنامه‌های بین المللی همچنان اولویت اول سوریه است.
وی افزود: ادامه اشغال بلندی‌های جولان از سوی رژیم اشغالگر صهیونیستی اعتبار قوانین و قطعنامه‌های بین المللی را زیر سوال برده و سازمان ملل و نهادهای تابع آن مانند شورای امنیت را در حاشیه می‌برد.
الجعفری با تکرار درخواست سوریه از سازمان ملل برای اقدام فوری در راستای آزادی "صدقی المقت" اسیر سوری و دیگر اسرای این کشور در زندان‌های رژیم صهیونیستی تصریح کرد: باید در برابر نقض قطعنامه‌های بین المللی از سوی رژیم صهیونیستی ایستاد، صهیونیست‌ها قطعنامه‌های ۲۴۳ و ۳۳۸ و ۴۹۷ را آشکارا نقض کرده اند.
به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی بلندی های جولان را که مساحتی حدود ۱۲۰۰ کیلومتر مربع دارد در جریان جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ اشغال کرد.

مقام های این رژیم از ابتدای دهه ۱۹۸۰ میلادی این منطقه از خاک سوریه را بخشی از خاک اسرائیل اعلام کردند اما این اشغالگری مغایر با قوانین بین المللی را کسی در دنیا تایید نکرد.

سازمان ملل متحد هم در قطعنامه های گوناگون خواستار پایان دادن به اشغالگری و عقب نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از این بخش شده است.

پربیننده ترین خبرها