یک خبر چند خط تحلیل؛

آل خلیفه اعدام ها را ادامه می دهد

آل خلیفه اعدام ها را ادامه می دهد
شنبه 5 مرداد 1398 - 15:38

العالم - بحرین

خبر

  • رژیم آل خلیفه در بحرین امروز شنبه جنایتی جدید را ضد ملت مظلوم این کشور رقم زد، دوتن از جوانان بحرینی به نام های احمد الملالی و علی العرب به بهانه های واهی تروریسم اعدام شدند.

تحلیل

  • تمامی محافل حقوقی دنیا و به خصوص اروپا پیشتر خواهان اجرا نشدن حکم اعدام این دو تن شده بودند زیرا می دانستند که اعترافات آنان زیر شکنجه به دست آمده است.
  • گزارش های بین المللی اخیرا جزئیاتی از شکنجه فجیع دو تن از جوانان بحرینی که به زندانیان شکنجه معروف شدند را منتشر کرده اند، شکنجه هایی که با شوک الکتریکی، ضرب و جرح مداوم و ممانعت از خوابیدن و حبس انفرادی همراه بود.
  • نکته خنده دار در روایت آل خلیفه این است که آنها مخالفانی که همواره راهکار مسالمت آمیز را در دستور کار خود داشته و دارند را به تروریسم متهم می کند و این در حالی است که اخیرا اسنادی از همکاری رژیم بحرین با سازمان تروریستی القاعده برای ترور برخی رهبران شیعه و با هدف ایجاد فتنه ای مذهبی و انحراف انقلاب مسالمت آمیز مردم بحرین منتشر شده است.
  • همه کارشناسان امور بحرین متفق القول اند که انقلاب مردم بحرین کاملا مسالمت آمیز است، امری که باعث خشم رژیم آل خلیفه شده و آنها را به دروغگویی وادار می کند. دروغ هایی که اخیرا توسط یاسر الجلاهمه فرمانده نیروهای امنیتی مسئول برچیدن تظاهرات میدان اللولوه بود برملا شد، الجلاهمه اخیرا در مصاحبه ای با شبکه الجزیره اذعان کرد که انقلابیون بحرینی هیچ گاه مسلح نبودند و ادعای مقامات رژیم آل خلیفه مبنی بر وجود اسلحه در میدان اللولوه کذب محض است و آن سلاح ها بعد از برچیده شدن تظاهرات به آنجا منتقل شده بودند.
  • ظلم و استبدادی که بحرین آن را تجربه می کند پیشتر در گزارش صلاح البندر مشاور نخست وزیر بحرین در سال 2006 و در گزارشی به دستور مقامات بحرینی ذکر شده بود. سال 2006 البندر به نقش مسئولان بلند پاییه نظام آل خلیفه در طراحی توطئه برای شعله ور کردن اختلافات قومی و مذهبی و به حاشیه راندن اکثریت شیعه و تغییر بافت جمعیتی این کشور اشاره کرده بود اما مقامات بحرینی به جای گوش دادن به این حرف ها البندر را از بحرین اخراج کردند.
  • در پایان هیچ بعید نیست که همچنین نظامی که چنین تاریخچه پر از جنایت را دارد و بعدها سیاست علنی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی را در پیش گرفت دست به اعدام های جمعی بزند تا بتواند حاشیه امنی را برای خود و صهیونیست ها ایجاد کند.

پربیننده ترین خبرها