پیکان 3 اسرائیلی هیاهویی برای هیچ

پیکان 3 اسرائیلی هیاهویی برای هیچ
يکشنبه 6 مرداد 1398 - 21:41

پس از تجارب موفقیت آمیز ایران در پیشرفت موشکها به ویژه تجربه موفقیت آمیز موشک شهاب 3 با برد 1000 کیلومتر،وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد اخیرا با همکاری واشنگتن ، سامانه دفاع موشکی پیشرفته (حیتس 3 به زبان عبری و پیکان 3 به زبان فارسی ) در ایالت آمریکائی آلاسکا مانورهایی انجام داده است .

العالم- فلسطين اشغالی

در طول یک سال گذشته ناکامی گنبدآهنین اسرائیل در مقابل موشک های فلسطینی مشخص شد قابل انتظار بود که در سایه بهره مندی از حمایت های آمریکا، اسرائیل قدم های محکم تری در تجهیز موشکی خود بر دارد.

حیتس 3 موشکی است که هنوز هم جای کار دارد و هدف از طراحی آن رهگیری موشک های بالستیک دوربرد در ارتفاعات بسیار بالاتر از حیتس 2 است که هم اکنون در خدمت نیروی هوائی اشغالگران صهیونیستی است.

رسانه های صهیونیستی 20 مه 2009 از موافقت دولت امریکا با هزینه کردن برای توسعه موشک حیتس 3 خبر دادند.

نحوه فعالیت کلاهک های حیتس 3 مانند سبک اجرایی حیتس 2 نیست که کلاهک دارای مواد منفجره و ترکش برای هدف قرار دادن موشک مهاجم باشد بلکه اصل فعالیت حیتس 3 ، برخورد کلاهک آن با موشک موردهدف است .

در این برخورد، حجم انبوه انرژی ذخیره شده بدون نیاز به انفجار برای تخریب هدف کافی است.

به گفته منابع نظامی تل اویو، این سامانه درمقابل برای اصابت مستقیم، به دقت زیادی نیاز دارد.

ناظران معتقدند آزمایش این سامانه در آمریکا بیانگر این است که این سامانه ساخت داخلی رژیم صهیونیستی نیست .

گفتنی است گنبد آهنین رژیم صهیونیستی طی سالیان اخیر در ره گیری موشک ها با شکست هایی روبرو شده وهمین مساله این رژیم را واداشته تا با ایجاد سامانه های جدید،سرپوشی بر این ناکامی ها بگذارد.

شایان ذکر است؛ هر اندازه رژیم صهیونیستی در پی افزایش قابلیت های سامانه های موشکی خود باشد محور مقاومت هم نسبت به پیشرفته کردن موشک های خود قدم بر می دارد.

پربیننده ترین خبرها