ملکه کشتی‌ رُبا+ تصاویر

ملکه کشتی‌ رُبا+ تصاویر
دوشنبه 7 مرداد 1398 - 17:11

نمایشگاه کاریکاتورهای ملکه کشتی‌ ربا در تهران، شامل 35 اثر از 14 هنرمند است که دزدی دریایی انگلیس و ماجراجویی این کشور در توقیف ابرنفتکش حامل نفت ایران را هنرمندانه به تصویر کشیده است.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

در این گالری جالب ترین عکس ها از نمایشگاه کاریکاتورهای ملکه کشتی‌ربا به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه هنرهای تجسمی با عنوان «ملکه کشتی ربا» با همت بنیاد فرهنگی روایت فتح در مجتمع فرهنگی و هنری اسوه برگزار شده است.

این نمایشگاه در صدد بر آمده حقایق دزدی دریایی انگلیس را با زبان جهانی کاریکاتور تحت عنوان نماشگاه «ملکه کشتی ربا» بیان کند.

نمایشگاه «ملکه کشتی ربا» با همت بنیاد فرهنگی روایت فتح در مجتمع فرهنگی و هنری اسوه از روز شنبه 5 مرداد ماه آغاز به کار کرده و تا ۲۵ مرداد برقرار است.

تفنگداران نیروی دریایی انگلیس ۱۳ تیرماه جاری ابر نفتکش «گریس ۱» حامل نفت خام ایران را در جبل الطارق با ادعای این که این کشتی تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه را نقض کرده، توقیف کردند. این اقدام انگلیس درحالی است که نه ایران و نه هیچ کشور دیگر خارج از اتحادیه اروپا موظف به اجرای تحریم های این اتحادیه نیست.

به دنبال رویکرد ماجراجویانه انگلیس درخصوص توقیف ابرنفتکش حامل نفت ایران و به رغم درخواست های مکرر تهران و تلاش های دیپلماتیک برای آزادی آن، ایران نیز عصر روز جمعه (۲۸ تیر ماه 398) یکی از نفتکش های انگلیسی را با نام "stena impero" هنکام عبور از تنگه هرمز به خاطر نقض مقرارت بین المللی دریایی توقیف کرد.

در همین خصوص روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد، این کشتی هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

پربیننده ترین خبرها