خشم رسانه سعودی از عدم همکاری اروپا برای تشکیل ائتلافی نظامی در خلیج فارس

خشم رسانه سعودی از عدم همکاری اروپا برای تشکیل ائتلافی نظامی در خلیج فارس
جمعه 11 مرداد 1398 - 12:55

الشرق الاوسط با ابراز تعجب از خودداری آلمان از پیوستن به فرآیند تامین امنیت تنگه هرمز نوشت: چرا آلمان و اروپا در مقابله با ایران تعلل می کنند؟

العالم - عربستان سعودی

روزنامه سعودی الشرق الاوسط در یادداشتی مدعی شد برخی مشکلات، آزادی حمل و نقل تجاری را در تنگه هرمز در خلیج فارس و همچنین در خلیج عدن تهدید می کند.

مشاری الزایدی نگارنده این مقاله با متهم کردن ایران نوشته است: برخی از این تهدیدات به مرحله اجرا در آمده است. سوال مهمی که اینجا مطرح می شود، این است: چه کسی مسئول حمایت از امنیت کشتیرانی بین المللی در تنگه های هرمز و باب المندب، خلیج عمان و خلیج عدن و همچنین امنیت در صادرات نفت و گاز است؟ چرا اروپا از حمایت از ائتلاف نظامی دریایی شانه خالی کرده است؟

گفتنی است، برخلاف ادعای رسانه سعودی به گفته سازمان بنادر و دریانوردی، ایران با بالاترین استانداردها ایمنی ورود، خروج و تردد کشتی‌های کشورهای مختلف را تامین می‌کند، خدمات با بالاترین سطح ممکن به خطوط ناوگان دریایی متعلق به کشورها و شرکت‌های مختلف از طرف ایران در حال ارائه است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه تردد به صورت کاملا عادی در آب ها، بندرگاه‌ها و مسیرهای دسترسی به بنادر ایران در جریان است، ادامه داد: بخش زیادی از ناوگان در حال تردد در آب‌های ایران کشتی‌های خارجی هستند و تحت پرچم کشورهای مختلف با امنیت کامل تردد می‌کنند و وارد بنادر کشورمان می‌شوند.

هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان دو روز پیش مشارکت کشورش را در ماموریتی دریایی به رهبری آمریکا در تنگه هرمز بعید دانست.

وزیر خارجه آلمان گفت: کشورش مایل به کاهش تنش با ایران است و باید برای کم کردن از حجم تنش ها هر کاری انجام داد.پیام آلمان از این کار چست؟ چه زمان آلمان و اروپا با دزدی دریایی ایرانی ها مقابله خواهند کرد؟

پربیننده ترین خبرها